Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Suggesties doorrijroute naar Dronten
Niels van der Wal schreef:Ik had nog een alternatief bedacht:

Vanuit de pont bij Beusichem, om Wijk bij Duurstede heen, heeft veel afslagen en fietst hierom minder makkelijk door. Een doorfietsroute is via de pont bij Eck en Wiel/Amerongen.  (Fiets dan vanaf Buren naar Ravenswaaij, en ga daar de dijk op. Voor Rijswijk kun je het Amsterdam-Rijnkanaal over en via een rechte weg ga je na Rijswijk de dijk weer op.) Dijken zijn goede doorfietsroutes.

In Amerongen kan ik je een koffiestop bij Buitenlust adviseren :-) en fiets je via het fietspad langs de provinciale weg naar de afslag naar Woudenberg. 

Niels, doorfietser, van der Wal

Deze route heeft ook wel wat nadelen:
- Er zijn momenteel werkzaamheden bij die brug bij Rijswijk, voor auto's is het afgesloten, voor fietsers zijn er smalle doorgangen tussen hekken en betonblokken door, met velomobiel denk ik net wel te doen als je heel voorzichtig bent.
- Je moet dan door Leersum heen om de N226 te bereiken. Leersum is precies het vervelendste dorp langs de N225 om door heen te fietsen, met veel hobbeltegels en hobbelklinkers, met als extra ergernis dat er voor auto's prima wegdek ligt. Als het rustig genoeg is rij ik daar zo veel mogelijk over de rijbaan, mijn spiegels in de gaten houdend voor achteropkomend verkeer. Er zijn veel mogelijkheden om tussen fietspad en rijbaan te wisselen, maar dat zal met velomobiel ook lastiger zijn.

Ik zou dan denk ik liever bij Amerongen de heuvelrug over klimmen en ten zuiden van Scherpenzeel het jaagpad langs het Valleikanaal gaan volgen. Dat jaagpad is overigens lang niet zo breed als hoe je ze in Belgie gewend bent.

Mocht je toch van Geldermalsen naar Rijswijk gaan:
Tussen Geldermalsen en Buren pak ik nooit meer de Burensedijk - Kornedijk, die vind ik echt verschrikkelijk vanwege het veel te smalle tweerichtingsfietspad met onoverzichtelijke slingers erin. Deze weg alleen pakken als je het aandurft om over de weg te rijden en de toeterende automobilisten op de koop toe neemt.
Mijn vaste route van Rijswijk naar Zaltbommel loopt vanaf Buren over de Erichemsekade, en aan de westkant door Geldermalsen heen, zo:
https://brouter.de/brouter-web/#map=11/5...e=fastbike
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT

Berichten in dit topic
RE: Suggesties doorrijroute naar Dronten - door Martin van Mourik - 4 uren geleden

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Nieuwe berichten
Ligfietsende Schoolmeesters/Juffen/Onde...
Wat vervelend Tim, h...LigfietsWilsum — 05:50 PM
Medeliggers onderweg
Terwijl ik rond de m...Lig-hen — 04:44 PM
Beroemde Flevobike te koop!
Hallo allemaal, ...Job-Ronde_van_Hoop — 02:35 PM
Utrechtse Heuvelrug - Zuid Limburg
Voor het eerst sinds...Martin van Mourik — 01:49 PM
Ben Parke gaat naar Dronten
Prachtige fiets,...ZoefZoef — 01:45 PM
Ik had nog een alt...Martin van Mourik — 01:31 PM
Bianca, Wat is ...Bianca F — 12:18 PM
Prachtige fiets, d...Tijanus — 11:52 AM
De oversteek van Beu...Niels van der Wal — 10:18 AM
Prachtige fiets,...TimSch — 10:10 AM
Prachtige fiets, d...benparke — 09:05 AM
Niets mis met de rou...De tovenaar — 09:05 AM
... Ik heb op zic...TimSch — 08:57 AM
Wim, Heb jij ...Wim -de roetsende — 07:43 AM
Prachtige fiets, die...Arend-Jan — 07:26 AM
Helaas, mijn DF is e...Gideonaut — 02:39 AM
Huh als ik m'n DF ...benparke — 12:40 AM