4 uren geleden
(, 09:25 AM)benparke schreef:Ik heb de indruk dat ze vanuit duurzaamheidsoogpunt / idealen niet graag dingen vervangen die naar hun mening best nog wel even mee kunnen.(, 08:01 AM)blokdoorn schreef: Naar mijn ervaring: ze zijn ook van pas vervangen als het echt versleten is, wat ook heel goed is! Hun inschattingen dat mn banden en ketting echt nog wel enige 1000den km mee konden blijken ook echt wel te kloppen.
Er zat nog profiel op de banden. Ik heb ze vervangen omdat de rubbersamenstelling scheurde en waarschijnlijk niet meer zo soepel zou rollen, en omdat ik snellere banden en lichtere banden wilde. In de Nederlandse mentaliteit denk ik dat er nog wel wat leven in de banden zat. Naar mijn mening waren ze niet meer optimaal en moesten ze vervangen worden.
Heb zelf een keer meegemaakt dat ze de kettingbuizen van mijn QV-Limo niet hadden vervangen (terwijl ik daar wel om gevraagd heb) omdat die naar hun mening echt nog prima waren. Heb dat daar toen alsnog direct zelf gedaan. En toen bleek een (verborgen) scheur in een buis dus toch de meest plausibele reden voor het herhaaldelijk breken van de ketting; ze hadden wel slijtage gevonden langs één zijkant van de schalmen maar geen oorzaak gevonden. En dat herhaaldelijk breken was waarom ik hem weggebracht had...
Ik vind dat soort idealen bewonderingswaardig, zeker omdat het zakelijk natuurlijk zoveel makkelijker is om gewoon alles te vervangen (ook als het nog wél goed is) en de klant daarvoor te laten betalen, maar in dit specifieke geval vond ik het knap irritant.
Blij om te horen dat de QV nu zoveel beter rolt. Misschien moet ik die POSR ook maar eens proberen, ik rij nu bijna altijd met CCU, ook onder de Snoek.