Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ervaringen met de Bülk4More en de Bülk Urban.
(, 11:42 PM)Arend-Jan schreef: Natuurlijk heb ik zelf eerder ook weleens overwogen om dit soort dingen commercieel te gaan doen voor anderen, maar heel eerlijk gezegd vraag ik me twee dingen ernstig af:
- wat zou ik mogen vragen voor zoiets / wat heeft men er voor over?
- is dat het mij dan waard?
Dat klinkt misschien raar, maar ik ontwerp dit soort dingen graag voor mezelf. En goede vrienden help ik ook, maar dan wil ik daar geen geld voor. Want als er betaald wordt, voelt het voor mij direct als werk, en voel ik me ook verantwoordelijk; dan mag 'de klant' bij problemen ook klagen en een bepaalde kwaliteit eisen. Bij iets wat je cadeau doet, mag dat niet Wink

Daarbij komt dat ik het ontwerpen het leukste vind. En dus de eerste (het prototype) zelf maken. Als ik een tweede maak, exact hetzelfde, voelt het al heel anders. Bij een derde gaat het als werk voelen, en dat wil ik niet, want dan raak ik mijn hobby kwijt en ik heb al een prima baan Wink

IK snap je volkomen met dit. Als meer mensen dit zo doen, dan krijgen we gewoon een mooiere wereld door. Niet alles draait om geld.

De vriendin van een bekende van mijn ouders en van mij. Ik doe samen met hem vrijwilligerswerk. Zij had hulp nodig van hoe ze op de computer kon inloggen op de HR systeem van het werk. Dus waar ze vakantie dagen, salaris stroken etc. kon inzien. Hij kon er ook niet mee helpen. Ik heb begeleid, meegekeken en gezorgd dat ze contact opnam met de internet provider waar het aangekoppelde emailadres gehost werd, die al enkele jaren niet geopend was. Wachtwoord kwijt en toegang tot daar was nodig. Dus de provider hielp me daarbij. Dus ik was echt wel onmisbaar om het werkend te krijgen samen met de lieve vrouw aan de telefoon. Ik heb een ochtendje eraan opgeofferd, de vraag kwam ook wat heb je verdiend. Doe maar in natura zij ik. Ze hadden erover dat ze weleens ergens een broodje aten, ook die dag waren ze dat voorplan. Dus ik heb een soep van de dag met een glas huisgemaakte ijsthee genomen als vergoeding. Hij is bij de kajak vereniging, is daar ook vrijwilliger. En ik had vandaag er zo is over wat zijn goede kajaks, dus kwam hij met het voorstel om wat kajaks te gaan testen wanneer het weer wat rustiger is in oktober. Ik vind het mooi dat het ook zo kan.
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }

Berichten in dit topic
RE: Ervaringen met de Bülk4More en de Bülk Urban. - door Hardloper - 7 uren geleden

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 3 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Nieuwe berichten
Vandaag ben ik blij omdat.....
Dat bruggetje van Pe...Lopopodium — 10:27 PM
Gratis fatbikes voor kinderen uit arme ...
Mijn B4M is pure ped...Willeke_IGKT — 10:20 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Vandaag na het werk ...Willeke_IGKT — 10:18 PM
Medeliggers onderweg
Op een rondje na het...Willeke_IGKT — 09:43 PM
Tja, een gewone e-...Hardloper — 09:39 PM
Tja, een gewone e-bi...blokdoorn — 09:13 PM
Zijstandaard
Weet iemand toevalli...Veloquest — 09:12 PM
maar hebben we het d...Gideonaut — 08:08 PM
Ik heb zo het id...Niels van der Wal — 08:01 PM
Ritjes van Atrike
Ben je nog over die ...Lopopodium — 07:24 PM
Ik heb zo het idee ...Lopopodium — 07:20 PM
Ik weet het zo nog...Gideonaut — 06:29 PM
Die bandjes hebben...Joop99 — 06:10 PM
Mannen zijn ne...Niels van der Wal — 04:41 PM
Ik heb zo het idee...Willeke_IGKT — 03:49 PM
Ervaringen met de Bülk4More en de Bülk ...
Natuurlijk heb ik ...Hardloper — 03:33 PM
Ik heb zo het idee d...Gideonaut — 03:04 PM