2 uren geleden
(4 uren geleden)Jeroen S schreef: Ik kijk inderdaad ook wel eens op het youtube kanaal van Enduro Rene en sommige andere bouwprojecten. Vaak wordt het inderdaad te zwaar, of doen mensen dingen die niet zo heel verstandig zijn. Mooi voorbeeld daarvan vond ik iemand die de hele bodem van zijn caravan in rastertjes van 4x4x4 cm opgedeeld heeft en dan heel veel stukjes triplex uitzagen/inzagen zodat dat de stripjes van boven in de stripjes van onder passen, met dan nog een heel stel lijmnaadjes en dan een heleboel vierkantjes van 4x4 xps isolatiemateriaal uitzagen... En die er weer inplakken, met lijm.Die René is fiets kampeerder van beroep, hij leeft een groot deel v h jaar in zijn camper, moet steeds weer wat nieuws bedenken om kijkers te trekken op zijn kanaal en om geld te verdienen, soms is hij een maand onderweg, dat is niet wat ik voor ogen heb, wat ik wel zie is dat mensen met een fiets caravan ook bij slecht weer doorgaan omdat ze beter beschermt zijn, mensen met een tentje breken vaak de vakantie af, zeker in de bergen waar de nachten kouder zijn.
Neem gewoon een 4 sm plaat xps en lijm er aan twee kanten een plaat triplex op. Meer dan stijf genoeg.
Ik ben ook meer de minimalistische kampeerder. Tarp, grondzeiltje en 7 cm geisoleerd luchtbed, ben ik weer gelukkig. Weegt ongeveer 3 kilo bij elkaar, iets minder nog. Hoe minder hoe beter het loopt.
In verschillende episodes heb ik Rene zien worstelen met o.a. een klein dijkje, de E bike kwam de 3 meter steiging over onverhard terrein niet op met het gewicht erachter. Ook afbrekende dissels, kapotte motoren, ondanks zijn toch wat naieve optimisme gaat er steeds weer iets kapot. Wat mij gezien de belasting niet echt verbaast.