26-Sep-2025, 11:06 AM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 26-Sep-2025, 11:09 AM door Hardloper.)
(26-Sep-2025, 10:30 AM)Themba schreef: Ik heb een afspraak gemaakt om bij Velomobiel een testrit te gaan maken eind oktober!
Daarmee kom ik op een praktisch punt: wat draagt men in een VM? Ik heb fietsbroeken met zeem, maar dat lijkt me niet nodig. Draagt men een fietsshirt of gewoon een normaal shirt? Dragen mensen een helm in een VM? Lijkt mij qua snelheid geen gek idee.
Ik neem sowieso mijn racefietspedalen en schoenen mee.
In de meeste Velomobielen zit spd en geen spd sl wat de meeste race fietsen hebben. Dus neem mtb schoenen mee.
Ik en denk ook veel raden hardloop kleren aan. Als het niet te koud is zou je korte mouwen / korte broek kunnen overwegen van het hardlopen. Zelf denk ik ergens dat merino wollen kleren wel fijn kan zijn in een Vm. Maar alleen wat betreft slijtage door te liggen bezorgd me zorgen. Echter het antibacteriële en het vocht afdrijvende spreekt me persoonlijk erg aan.
Zeem in de broek is echt niet nodig, het zal eerder irritatie geven dan dat het iets doet. Net als de rits op de rug. Als je een fiets computer hebt en ook die mount die met elastiekjes op het stuur kan. Dan kun je deze op de tiller bevestigen voor de route. Maar ik zou er lekker van genieten.
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.