2 uren geleden
(9 uren geleden)Jeroen S schreef: Hoogte hoofd is inderdaad een groot verschil, deze Trisleds hebben een klein achterwiel en dat is maar 16 inch. Dat achterwiel is 349mm met een 40 mm bandje. 43 cm ongeveer voor de bovenkant van het wiel. Dat is lager als de zitting van een eettafel stoel.Vergeet niet dat je bij "onze" fietsen niet met je hoofd boven het achterwiel zit, maar ervoor. Volgens mij kan ik met m'n hand niet bovenop de achterwielkast in m'n Tuna, alleen schuin ervoor en erachter. Die komt dus helemaal tot bovenin de muts. Er is daarnaast wél ruimte voor een 28-622, maar een 32-622 past al niet. 30-622 heb ik niet geprobeerd maar met mijn gewicht en de flex die er nog in zit gaat dat denk ik ook geen succes worden.
Dan zit bij dit ding je hoofd nog steeds lager, maar het verschil is kleiner dan je op basis van het verschil in wielmaat zou denken. De houding op deze Trisled is wel zo vlak dat het in het dagelijks verkeer denk ik niet leuk meer is.
Daarnaast zit deze bestuurder volgens mij flink verder naar achteren dan ik in mijn Tuna zit. Zou weleens kunnen betekenen dat dit chassis sneller wil kiepen dan onze velomobielen doen. Aan de andere kant: Hij staat standaard op Scorchers. Zeker op nat wegdek wordt het dan een onderstuurfeestje

Toch denk ik dat zo'n chassis niet eens een hele gekke basis is om een moderne velomobiel op te bouwen. Een niet-zelfdragende carrosserie bouwen binnen 7 kg is prima te doen. Als dit chassis compleet rijdbaar 12 kg weegt heb je dan nog steeds een extreem lichte velomobiel.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.