Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
De eerste kilometers op de Taifun
#12
(11-Oct-2025, 09:21 PM)Trapper Pim schreef: 1 Eén van de tips die ik las: neem geen lowracer als eerste ligfiets. Dat is dus niet gelukt, ik kon de verleiding om een snelle fiets te kiezen niet weerstaan... 

2 Op Marktplaats vond ik een geveerde Taifun in goede staat. 


3 Wat een gehobbel op sommige bakstenen! En door het getril van mijn spiegel is die soms vrijwel onbruikbaar

4 Klimmen is zwaar! 

5 Ik moet er erg aan wennen om mijn klapstuur wat hoger te doen als ik een scherpere bocht wil nemen

1 Waar heb je die tip gelezen? Een Lowracer is prima als eerste fiets, maar is niet altijd een snelle fiets. Dit is afhankelijk van de route.
Mijn eerste fiets moest een hogere fiets worden met een onderstuur en vering. Het werd een Baron, laag en zonder vering en een bovenstuur  Big Grin 

2 Gefeliciteerd. Bij de geveerde Taifun moet je goed in de gaten houden of er geen framebreuk optreedt in de buurt van de veerconstructie.
Ik heb een ongeveerde Taifun gehad. Vind ik nog steeds de allermooiste ligfiets. Daarna verkocht en een ongeveerde Fujin gekocht. Dit is eigenlijk een Taifun met een 26" achterwiel. Dat grotere achterwiel beviel goed. Daarna de Fujin verkocht en een M5 Carbon Highracer gekocht. Dit is uiteindelijk de allersnelste 2-wieler ligfiets waarop ik ooit gereden heb.

3 En dan heb je zelfs een geveerde fiets. Ik rijd ongeveerd rond.

4 Gewoon oefenen en trainen.

5 Dan staat je stuur volgens mij te laag. Ik heb nog nooit een stuur omhoog bewogen bij een scherpe bocht.


Heel veel plezier en succes met je Taifun. Veel veilige en mooie kilometers gewenst.
Thys 209 Rowingbike - M5 CHR - DF 282 - DFxl 137 - Rans Dynamik Pro - M5 MinimalBike
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Trapper Pim


Berichten in dit topic
De eerste kilometers op de Taifun - door Trapper Pim - 11-Oct-2025, 09:21 PM
RE: De eerste kilometers op de Taifun - door blokdoorn - 11-Oct-2025, 09:46 PM
RE: De eerste kilometers op de Taifun - door Boyd Maduro - 12-Oct-2025, 09:53 AM
RE: De eerste kilometers op de Taifun - door martinus - 12-Oct-2025, 10:47 AM
RE: De eerste kilometers op de Taifun - door Jeroen S - 12-Oct-2025, 11:43 AM
RE: De eerste kilometers op de Taifun - door Trapper Pim - 12-Oct-2025, 12:00 PM
RE: De eerste kilometers op de Taifun - door 365cycle - 12-Oct-2025, 02:55 PM
RE: De eerste kilometers op de Taifun - door Wim -de roetsende - 12-Oct-2025, 08:37 PM
RE: De eerste kilometers op de Taifun - door Trapper Pim - 13-Oct-2025, 11:48 AM
RE: De eerste kilometers op de Taifun - door ZoefZoef - 13-Oct-2025, 04:35 PM

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Zomercompetitie 2026
Ziet er een beetje j...Lopopodium — 11:30 PM
Zomercompetitie 2026
Schrijf je vooral ...datakneder — 11:20 PM
Route tips gevraagd: Goes Esonstad
Dan ben ik benieuw...Hoekie — 08:37 PM
Route tips gevraagd: Goes Esonstad
Stichtse brug (E...Niels van der Wal — 07:48 PM
Zomercompetitie 2026
Zoals beloofd staat ...Boyd Maduro — 06:09 PM
Moordenaar op een ligfiets?
Voor de nieuwsgierig...Lopopodium — 12:55 PM
Route tips gevraagd: Goes Esonstad
Zo, morgen de te...Hoekie — 12:11 PM
Medeliggers onderweg
Op de heenweg nu ook...Hoekie — 12:05 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Het is niet echt goe...melle z — 08:32 AM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Alle Baron ligfietse...Jeroen S — 07:46 AM
Moordenaar op een ligfiets?
Gisteravond keken we...TvWijk — 01:34 AM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Ik heb een Baron...ZoefZoef — 10:16 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Ik heb een Baron (#...Lopopodium — 07:52 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Ik had eigenlijk ee...Willeke_IGKT — 07:32 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Is het heiligschenni...Gideonaut — 06:52 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Ik had eigenlijk een...LigfietsWilsum — 06:42 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Vorige week was ik n...Willeke_IGKT — 06:32 PM