5000mAh hoeft niet zo groot of zwaar te zijn hoor.
Bij 12v is dat 60 Wh capaciteit, als lithium pakketje weegt dat ~250 gram, of ongeveer het dubbele als het LiFePo4 is. De originele accu in mijn Snoek heeft bijna dezelfde capaciteit en is 240 gram (3 cellen '21700' in serie: 11,1 v volt 5Ah dus 55Wh capaciteit).
De eerste vraag van LigfietsWilsum ging waarschijnlijk over de M (mega) ipv m (milli)
Als je op Ali een SoC-indicator (State of Charge) koopt (eigenlijk gewoon een spanningsmeter), check dan eerst even of het een 3S of 4S accu is (aantal cellen in serie), en welke chemie. LiFePo4 4S heeft een lagere spanning dan LiPo 4S of 'lithium-ion': LiCoO2 of LiNiMnCoO2.
Want je zegt 12V, maar dat is het niet precies. En juist omdat lithium accu's zo weinig zakken qua spanning terwijl ze ontladen luistert dit nauw, en is je metertje onbruikbaar als het voor LiCoO2 is en je sluit aan op LiFePo4 (dan nooit vol) of andersom (dan is de accu plat voordat je meter dat aangeeft).
Bij 12v is dat 60 Wh capaciteit, als lithium pakketje weegt dat ~250 gram, of ongeveer het dubbele als het LiFePo4 is. De originele accu in mijn Snoek heeft bijna dezelfde capaciteit en is 240 gram (3 cellen '21700' in serie: 11,1 v volt 5Ah dus 55Wh capaciteit).
De eerste vraag van LigfietsWilsum ging waarschijnlijk over de M (mega) ipv m (milli)

Als je op Ali een SoC-indicator (State of Charge) koopt (eigenlijk gewoon een spanningsmeter), check dan eerst even of het een 3S of 4S accu is (aantal cellen in serie), en welke chemie. LiFePo4 4S heeft een lagere spanning dan LiPo 4S of 'lithium-ion': LiCoO2 of LiNiMnCoO2.
Want je zegt 12V, maar dat is het niet precies. En juist omdat lithium accu's zo weinig zakken qua spanning terwijl ze ontladen luistert dit nauw, en is je metertje onbruikbaar als het voor LiCoO2 is en je sluit aan op LiFePo4 (dan nooit vol) of andersom (dan is de accu plat voordat je meter dat aangeeft).