4 uren geleden
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 4 uren geleden door Wim -de roetsende.)
(, 06:56 AM)Willeke_IGKT schreef: Best dat er geen echte angst was maar als een paard zo reageert kan er op de weg een flink ongeluk uit voortkomen.
Daarom vind ik ook dat de 'nieuwere' verkeersdeelnemers verhoudingsgewijs iets meer rekening moeten houden met één van de oudste verkeersdeelnemers het paard.
Ongelukken zijn er nooit gebeurd. Ik hield altijd voldoende afstand en zorgde er zelf voor dat het voor iedereen, inclusief mijn paard, veilig bleef.
Schepen (zijn ook één van de oudste verkeersdeelnemers) hebben ook altijd 'voorrang'. Soms moeten ze even wachten, maar hoe druk het ook is op de autosnelweg als er schepen liggen te wachten, dan gaan de slagbomen dicht en gaat de brug open.
Ooit lagen wij met een zeilbootje in Friesland voor een brug. Op een gegeven moment gingen de lampen knipperen, de slagbomen gingen naar beneden, de gehele snelweg 'kwam tot stilstand' en er ontstond een behoorlijke file. De brug ging open en wij konden met dat ene kleine zeilbootje de brug passeren. En dat allemaal, omdat wij even een pauze hadden gepland en nog niet de tijd hadden genomen om de mast te strijken. Dat hoefde dus ook niet meer, want we konden nu gewoon de brug passeren.
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - DF 282 - Rans Dynamik Pro - M5 MinimalBike