, 07:51 AM
Met die drie standen lampjes heb je gewoon rood licht, fel rood licht en oranje knipperen. De felle rode stand drukt het knipperen bij sommige lampjes weg, het overheerst zoveel, dat je het knipperlampje niet ziet. Deze zijn wat breder, waardoor het misschien beter is.
Op mijn GT zit volgens mij hetzelfde licht midden op de staart als op de foto hierboven, die gebruik ik als gewoon licht en als remlicht. De twee driestanden lampjes gebruik ik om te knipperen en de gewone licht functie daarvan schakel ik erbij als ik in het donker op zo'n Duitse Bundesweg rijdt. De twee lampen gebruiken samen best wat stroom.
De schakelaar is bij velomobiel te krijgen, het is een normaal uit microswitch met een heel lange metalen spriet. https://www.allekabels.nl/schakelaar/730...icQAvD_BwE
Door de gaatjes gaan hele dunne schroefjes in het alu tussen de beide remhendels. 2mm of 2,5 mm schroefjes vermoed ik. Het in de juiste vorm buigen van die strip is dan ook nog een kunst. De bedoeling is dat het stripje met de hendel ontspannen dat hele kleine knopje induwt, en als je dan de hendel beweegt komt het stripje en het knopje omhoog. Bij parkeren flip je dan dat metalen staafje ertussen en drukt die het stripje weer in.
Je gebruikt de plus van de stroomkring en ergens achterin zit vermoedelijk een knoop waar meerdere min draden bijelkaar komen. Die meer standen lampjes hebben voor iedere stand gewoon een aparte draad, dus dat is niet zo moeilijk.
Op mijn GT zit volgens mij hetzelfde licht midden op de staart als op de foto hierboven, die gebruik ik als gewoon licht en als remlicht. De twee driestanden lampjes gebruik ik om te knipperen en de gewone licht functie daarvan schakel ik erbij als ik in het donker op zo'n Duitse Bundesweg rijdt. De twee lampen gebruiken samen best wat stroom.
De schakelaar is bij velomobiel te krijgen, het is een normaal uit microswitch met een heel lange metalen spriet. https://www.allekabels.nl/schakelaar/730...icQAvD_BwE
Door de gaatjes gaan hele dunne schroefjes in het alu tussen de beide remhendels. 2mm of 2,5 mm schroefjes vermoed ik. Het in de juiste vorm buigen van die strip is dan ook nog een kunst. De bedoeling is dat het stripje met de hendel ontspannen dat hele kleine knopje induwt, en als je dan de hendel beweegt komt het stripje en het knopje omhoog. Bij parkeren flip je dan dat metalen staafje ertussen en drukt die het stripje weer in.
Je gebruikt de plus van de stroomkring en ergens achterin zit vermoedelijk een knoop waar meerdere min draden bijelkaar komen. Die meer standen lampjes hebben voor iedere stand gewoon een aparte draad, dus dat is niet zo moeilijk.