, 08:37 PM
Update!
Vanochtend voor het eerst in een VM gereden bij Velomobiel.nl. Vriendelijk ontvangen door Theo en de (zeer schappelijke geprijsde) Quest 194 stond klaar. Glasvezel-editie met de toch wel bijzondere 3x10 speed en rijk uitgerust. Verlichting en bidonhouders etc allemaal reeds geinstalleerd, dus een prima volledige VM, met wat levenservaring.
Na even oefenen met instappen en een blokje om toch de pedalen nog een tikje verder laten plaatsen en de stoel wat lager.
Toen was het tijd voor mijn langere proefrit van 27km. Enorm wennen! De fietsaanpak is inderdaad geheel anders dan op een racefiets. Daarop reed ik vlot op een bocht af, even remmen, sturen (met lekker hangen) en daarna snel accelereren. In de Quest merkte ik dat 27km/u als sukkelen voelde, maar dat even doortrekken naar 32 en dat vasthouden ongeveer even zwaar is. Dat versnellen kost flink wat energie, maar 32 en 27 was gevoelsmatig ongeveer gelijk. (Mijn hartslagmeter was leeg en mijn vermogenspedalen komen niet meer los van de racefiets, dus ik was beperkt qua data).
Na een prachtig stuk langs het Ketelmeer ook een stuk Flevopolder gepakt en door Swifterbant gereden, dit alles om te kijken hoe zo'n ding rijdt onder verschillende omstandigheden. Ik was verbijsterd dat klinkers geen ellende zijn en ik had wel bekijks, maar nergens negatief.
Na een keertje flintstonen door een scherpe U-bocht was ik weer bij de loods en ben ik maar direct over gegaan tot aankoop.
Voor deze prijs kan ik het met een gerust hart gewoon gaan proberen hoe het is om ermee naar werk te fietsen en ik heb mezelf nog niet verpest door ook de Quest 884 te proberen (die ongetwijfeld strakker trapt).
Dus binnenkort neem ik nog een keer vrij van werk om met de trein naar Dronten te gaan en dan vanaf Dronten naar huis te fietsen (circa 85km).
Dank voor alle adviezen en tips, ik zal over een tijdje hier een update posten hoe ik het ervaar om ermee naar werk te fietsen.
Vanochtend voor het eerst in een VM gereden bij Velomobiel.nl. Vriendelijk ontvangen door Theo en de (zeer schappelijke geprijsde) Quest 194 stond klaar. Glasvezel-editie met de toch wel bijzondere 3x10 speed en rijk uitgerust. Verlichting en bidonhouders etc allemaal reeds geinstalleerd, dus een prima volledige VM, met wat levenservaring.
Na even oefenen met instappen en een blokje om toch de pedalen nog een tikje verder laten plaatsen en de stoel wat lager.
Toen was het tijd voor mijn langere proefrit van 27km. Enorm wennen! De fietsaanpak is inderdaad geheel anders dan op een racefiets. Daarop reed ik vlot op een bocht af, even remmen, sturen (met lekker hangen) en daarna snel accelereren. In de Quest merkte ik dat 27km/u als sukkelen voelde, maar dat even doortrekken naar 32 en dat vasthouden ongeveer even zwaar is. Dat versnellen kost flink wat energie, maar 32 en 27 was gevoelsmatig ongeveer gelijk. (Mijn hartslagmeter was leeg en mijn vermogenspedalen komen niet meer los van de racefiets, dus ik was beperkt qua data).
Na een prachtig stuk langs het Ketelmeer ook een stuk Flevopolder gepakt en door Swifterbant gereden, dit alles om te kijken hoe zo'n ding rijdt onder verschillende omstandigheden. Ik was verbijsterd dat klinkers geen ellende zijn en ik had wel bekijks, maar nergens negatief.
Na een keertje flintstonen door een scherpe U-bocht was ik weer bij de loods en ben ik maar direct over gegaan tot aankoop.
Voor deze prijs kan ik het met een gerust hart gewoon gaan proberen hoe het is om ermee naar werk te fietsen en ik heb mezelf nog niet verpest door ook de Quest 884 te proberen (die ongetwijfeld strakker trapt).
Dus binnenkort neem ik nog een keer vrij van werk om met de trein naar Dronten te gaan en dan vanaf Dronten naar huis te fietsen (circa 85km).
Dank voor alle adviezen en tips, ik zal over een tijdje hier een update posten hoe ik het ervaar om ermee naar werk te fietsen.


