, 04:39 PM 

(, 03:51 PM)qv-tester schreef: Daar zou ik mee uitkijken. Als het aan de andere kant wel recht is, dan is het niet zoals het is ontworpen. Dan zou het kunnen zijn dat de verlijming van het bovenste deel in het onderste deel van de veerpoot niet goed is (dit is waar de buis in de kraag ter hoogte van de as loopt).
Als dat niet goed meer is, dan is het een kwestie van tijd eer de veerpoot breekt op dat stuk. Je wiel zakt dan scheef en gaat tegen de veerpoot slepen -> einde rit. Bij de QV aan beide kanten meegemaakt, was toen zeer waarschijnlijk een productiefout in de veerpoot. Eentje brak na 25000 km, de andere na 45000 km (die er nu in zitten hebben al meer dan 100000 km meegemaakt, eentje moet ik wel dringend vervangen).
Bij de eerste veerpoot had ik al de indruk dat die "slap" was als ik aan het wiel trok, dat bewoog duidelijk met wat zijdelingse kracht zetten. Dat was wel pas een week voordat het echt mis ging, net voordat ik 'm bij mijn dealer kon binnen doen om na te kijken. De andere heeft me compleet verrast.
Bedankt voor de waarschuwing. Ik heb de as er uit gekregen en nu blijkt de as zelf krom te zijn:
![[Afbeelding: As.jpg]](https://i.postimg.cc/4NX2PDJC/As.jpg)
Gelukkig heb een reservefiets en ga een kijken of ik een rechte as kan vinden.