Bij een oude Waw zit er absurd veel flex in de fiets, de gehele fiets, dit is deels omdat de Waw modulair is, ik heb zo mijn twijfels of dit te verhelpen is, een andere reden is de trapboom, die zit niet bepaald optimaal vast aan de body, al helemaal bij de oude modellen heeft het de neiging om te de-lamineren en hangt het losjes in de sandwich.
Dit was trouwens al bekend jaren geleden, er waren zelfs prototype ontwerpen van carbon maar dat bleek te duur/moeilijk te zijn en is er helaas nooit van gekomen. Het is jammer dat FietserBE de website om de zoveel jaar veranderd en de leuke snippets verwijderd of verplaatst maar zie:
![[Afbeelding: Afb0183.jpg?gl=BE]](https://web.archive.org/web/20201024013451im_/https://lh3.googleusercontent.com/-ZfRJkwI-ADY/T-BNEbGVV9I/AAAAAAAAJr0/ZPvB4hOgLNs/s200/Afb0183.jpg?gl=BE)
Ook op de huidige pagina: https://www.fietser.be/waw/versies
De 2 Waw's die jij heb zullen het een en ander missen denk ik?
Dit is een foto van een Waw die jaren geleden te koop stond op het Duitse forum. De meneer was ook gefrustreerd door de flex en heeft heel zijn Waw een overhaul gegeven!
(ik weet niet of die al verkocht is of niet, heeft heel lang te koop gestaan)
	
	
	
Dit was trouwens al bekend jaren geleden, er waren zelfs prototype ontwerpen van carbon maar dat bleek te duur/moeilijk te zijn en is er helaas nooit van gekomen. Het is jammer dat FietserBE de website om de zoveel jaar veranderd en de leuke snippets verwijderd of verplaatst maar zie:
![[Afbeelding: Afb0183.jpg?gl=BE]](https://web.archive.org/web/20201024013451im_/https://lh3.googleusercontent.com/-ZfRJkwI-ADY/T-BNEbGVV9I/AAAAAAAAJr0/ZPvB4hOgLNs/s200/Afb0183.jpg?gl=BE)
Ook op de huidige pagina: https://www.fietser.be/waw/versies
Citaat:In het overzichtje hieronder zijn er een aantal mijlpaaltjes opgesomd van de wijzigingen die de Waw gekregen heeft.
Versie I (Eerste bodymal, alle Waws werden gewoon Waw genoemd)
Waw001 volledig Carbon en Glasvezel, verbinding tussen de wielkasten waar de ketting doorgevoerd wordt, vaste trapboom, geen coating, stoel bestaat uit een steunplaat voro de rug en men zit op de bodem, dwarsbalk achter
Waw002 hybride weefsel Carbon-Aramide, geen verbinding tussen wielkasten, stoel
Waw003 geen dwarsbalk
Waw004 pannekoek aan instap, polyester gelcoat
Waw005 Ingewerkte lichten achter glasvezel (eenmalig)
Waw006 bevestiging stuurpoken aan zijkant
Waw007 parelmoer lakwerk
Waw008 coating met EP-gel
Waw009 zo licht mogelijk (26kg in het begin, later verschillende malen hersteld en verzwaard)
Waw010 nieuwe achterwielkastmal, zelf gespoten, Ymopox coating, neusmal met verbeterde randen
Waw016 electromotor BionX, export naar de USA
Waw044 Carbonnen stuurpoken
Waw050 Stuursysteem met Ackermannetjes
Waw054 Nieuw waterproof dakje
Versie II (Tweede bodymal. Als BeWaw aangekondigd, maar is uiteindelijk de naam geworden van de pendel Waw, naast EWaw en Raw)
Waw055 Carbonnen bovenkant, folie aan de zijkant, waterkering/dashboard, achterwielpatten geïntegreerd in de mal, verbeterde wielkasten
Waw065 Kofferdeksel uitgesneden en met magneten bevestigd
Waw068 Compleet uitgeruste Waw van 24,24kg
VersieIII (Derde bodymal, benamingen BeWaw, EWaw en Raw worden behouden)
Waw081 Trapboom wordt in de body gebout, voorwielkasten en achterwielpatten 1 geheel in de mal, neus heeft andere snit, voorwielkasten mooi afgerond
Waw083 PUR coating in de mal
De 2 Waw's die jij heb zullen het een en ander missen denk ik?
Dit is een foto van een Waw die jaren geleden te koop stond op het Duitse forum. De meneer was ook gefrustreerd door de flex en heeft heel zijn Waw een overhaul gegeven!
(ik weet niet of die al verkocht is of niet, heeft heel lang te koop gestaan)
	
Velayo #04? | Flevobike Versatile #58? | WAW #15 | DF XL 288? | Raptobike | Whike | ICE Trice QNT | Optima Baron (custom) 
	

