5 uren geleden
Ik denk niet dat een vlaggetje gaat helpen tegen onoplettendheid. Ik heb hier een buurjongen nog eens aangesproken, omdat hij nogal fors met z'n brommer reed. Jij neemt wel veel risico. Vond ie wel mee vallen. Twee jaar later had ie een auto en reed hij zichzelf voor de rest van zijn leven in de vernieling, mogelijk omdat ie even in zijn dashboardkastje zat ofzo. De tegenligger zag namelijk niemand achter het stuur toen de auto op zijn rijbaan belande. De jongeman zit nu al een aantal jaar in een verzorgingstehuis, met begin 20 erin en nooit meer eruit, de hersenschade is onherstelbaar.
Vlaggetjes helpen heel misschien een heel klein beetje, maar dat ze je achter de heg als een traag kinderfietsje zien, en dus geen rekening met die 30 per uur houden, lijkt me ook wel een risico.
Ik heb ooit een vlaggetje geprobeerd, lang geleden, en met die stengel bijna een voetganger geraakt die nogal dicht aan de stoeprand stond. Ik geloof er net zo min in als in St Christoffel.
Vlaggetjes helpen heel misschien een heel klein beetje, maar dat ze je achter de heg als een traag kinderfietsje zien, en dus geen rekening met die 30 per uur houden, lijkt me ook wel een risico.
Ik heb ooit een vlaggetje geprobeerd, lang geleden, en met die stengel bijna een voetganger geraakt die nogal dicht aan de stoeprand stond. Ik geloof er net zo min in als in St Christoffel.