4 uren geleden
(, 11:54 AM)Wim -de roetsende schreef: In het donker vind ik onverlichte voetgangers die aan de verkeerde kant van de weg lopen trouwens ook een drama.
Vroeger (toen de lucht nog schoon was, en sex nog vies), toen moest je als voetganger aan de linkerkant van de weg lopen (dus tegen het verkeer in) als er geen voetpad was. (Op die manier kon de voetganger tegemoetkomend verkeer zien, en even aan de kant gaan was het idee)
Tegenwoordig mag je aan beide zijden van de weg lopen; er is dus geen 'verkeerde kant van de weg' meer voor voetgangers.
Maar net als elke verkeersdeelnemer heeft een voetganger ook wat mij betreft een eigen verantwoordelijkheid voor wat betreft gezien worden, zeker als je ergens loopt waar je de weg deelt met andere methoden van voortbewegen.
Gelukkig heb ik vooral met joggers en hondenuitlaters te maken, en de eerste groep heeft tegenwoordig 99% van de tijd meer verlichting dan de gemiddelde fietser, en de tweede groep heeft meestal een verlichte halsband, dus zie ik in ieder geval de hond