1 uur geleden
Intussen heb ik de knoop doorgehakt en mijn Tricon 26 "omgebouwd" naar een Tricon GR. Op zich vrij eenvoudig te doen aangezien AZUB maar 1 model/maat van frame heeft voor al z'n trikes met 26" achterwiel : je vervangt alleen de wielen, de stuureinden en de achterdemperhouder. Dat laatste is voor de 3 x 26" trikes langer en duwt ahw het frame wat meer open ter compensatie van de hoek die verandert door de grotere voorwielen. Omdat ik net een trapas wilde die hoger was, heb ik gewoon mijn korte houder laten zitten. Dat maakt dat mijn trapas nu 10cm hoger is én dat mijn zit ook meer achterover kan. Kwa snelheid merk ik weinig verschil (minstens even snel), kwa comfort wel wel. Over verkeersdrempels, gaten in het wegdek ed rij ik nu comfortabeler dan met 20" voorwielen. Ook onverhard merk ik wel wat verbetering kwa comfort (niet dat dat heel vaak voorkomt, maar af en toe ....), al is het zeker niet vergelijkbaar met geveerde voorwielen.
Ik ben intussen een paar 100km's verder en ik heb totaal geen spijt van mijn ombouw. Het enige nadeel dat ik sinds de ombouw ervaar, is dat de draaicirkel iets groter is geworden. Dat geeft geen problemen, het is alleen iets waar je gewoon rekening mee moet houden.
Ik ben intussen een paar 100km's verder en ik heb totaal geen spijt van mijn ombouw. Het enige nadeel dat ik sinds de ombouw ervaar, is dat de draaicirkel iets groter is geworden. Dat geeft geen problemen, het is alleen iets waar je gewoon rekening mee moet houden.
Hase Kettwiesel (2004) - Rans Stratus XP - Raptobike Lowracer - Rans Zenetik Pro - Rans Alterra 29 - Hase Kettwiesel (2020) - Azub Tricon GR - Snoek L #35

