1 uur geleden
(7 uren geleden)365cycle schreef:(16-Nov-2025, 07:20 PM)Frutsel schreef: Maar net als elke verkeersdeelnemer heeft een voetganger ook wat mij betreft een eigen verantwoordelijkheid voor wat betreft gezien worden, zeker als je ergens loopt waar je de weg deelt met andere methoden van voortbewegen.Hier ben ik het totaal mee oneens.
Ik ben het wel met Frutsel eens. Lopen in het donker langs de weg zonder stoep of fietspad in het buitengebied met beperkte straatverlichting (mijn woonsituatie) in kleding zonder reflectie of zonder draagbaar lampje (liefst knipperend) is onverantwoord.
Ik moest op een bewolkte avond met de auto laatst vol in de remmen op onze 60 km weg toen ik bijna op een paard met ruiter klapte. Ik sprak haar aan op haar slechte zichtbaarheid. Zij antwoordde dat ze voldeed aan de eisen der wet met een zwak brandend ouderwets ruiterlampje aan haar linker been....
Flevobike en trike - Nazca Pioneer - Strada 58 - Quest 846 - Challenge Alize - Bülk 182 - Nazca Fiero - Brompton - Koga LightSpeed - bakfiets (voor de kleinkinderen)