2 uren geleden
Rij ik in het donker, op een slecht verlicht (tijdelijk) fietspad, komt er een E-scooter naast mij rijden, met zo'n grote eten bezorg box achterop.
Vraagt de berijder: "Hoe hard kan die?" Ik: "Met mij niet zo hard maar mijn vrienden halen de 50, soms de 60 en als het moet kort de 70!" Hij: "Wat kost dat?" "8 tot 15 duizend." "Die wil ik ook." "Maar je moet wel zelf trappen."
Geen verdere conversatie en hij geeft gas.
Ik heb deze conversatie al vaker gehad met scooter en fat-e-bike jongeren.
Soms volgt er: "Maar kun je er een motor inbouwen?" Waar ik dan weer niet positief over ben, in ons vlakke Noord en Zuid Holland is een motor voor mensen die niet zonder kunnen, niet voor luie jongeren die willen racen op de weg.
Vraagt de berijder: "Hoe hard kan die?" Ik: "Met mij niet zo hard maar mijn vrienden halen de 50, soms de 60 en als het moet kort de 70!" Hij: "Wat kost dat?" "8 tot 15 duizend." "Die wil ik ook." "Maar je moet wel zelf trappen."
Geen verdere conversatie en hij geeft gas.
Ik heb deze conversatie al vaker gehad met scooter en fat-e-bike jongeren.
Soms volgt er: "Maar kun je er een motor inbouwen?" Waar ik dan weer niet positief over ben, in ons vlakke Noord en Zuid Holland is een motor voor mensen die niet zonder kunnen, niet voor luie jongeren die willen racen op de weg.
Voornaamste fietsen: B4M 041 - M5 Cmpct - Whike - Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing,