1 uur geleden
(4 uren geleden)Willeke_IGKT schreef: Ik heb deze conversatie al vaker gehad met scooter en fat-e-bike jongeren.Denk dat je je niet te druk moet maken over die conversatie. In 2019 zei ook ik tegen Allert en Theo dat een motor een goede toevoeging zou zijn. Zij hebben me toen uitgelegd waarom dat niet zo zou zijn. Het heeft even geduurd, maar kijk wat ik hier inmiddels zelf roep.
Soms volgt er: "Maar kun je er een motor inbouwen?" Waar ik dan weer niet positief over ben, in ons vlakke Noord en Zuid Holland is een motor voor mensen die niet zonder kunnen, niet voor luie jongeren die willen racen op de weg.
De grootste uitdaging zit in de volgende twee dingen:
1. Zorgen dat mensen de velomobiel (of zelfs de motorloze fiets) blijven proberen, ondanks dat ze het eigenlijk niet als optie zien;
2. Zorgen dat de infrastructuur (zowel buiten als binnen) op orde is om dit te ondersteunen. Niet alleen goede snelfietsinfrastructuur, maar ook bijvoorbeeld bedrijfspanden; ik ben echt van mening dat daar behalve een kolfruimte en een stilteruimte ook gewoon een douche zou moeten zijn, om pauzesporten en actief forensen te faciliteren. Ook op hele korte afstanden zou hardlopend naar werk gaan heel goed zijn voor de volksgezondheid.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.