De laatste tijd moest ik erg veel korte ritjes doen (15~25 km). Op de betreffende routes kan je wel een hoog gemiddelde rijden als je maar fel optrekt, en na zo'n kort ritje is er natuurlijk genoeg tijd om te herstellen. De Tuna heeft daardoor best wel wat ritjes boven de 300W gemiddeld moeten doorstaan, en pieken van fors boven de 1000W, vaak al vanaf een lage cadans.
Ik kan zoveel koppel trappen dat m'n knieën direct protesteren, dus vaak is het al een beetje balans zoeken tussen wat wel lekker opschiet en wat niet pijnlijk is.
De laatste tijd had ik het gevoel dat de besturing van m'n Tuna soms wat zoekerig was, en ook alsof de pedaalas van m'n trappers het aan het opgeven was (m'n pedalen geven het wel vaker op, zowel Garmin als Favero vervangen braaf onder garantie). Afgelopen week zag ik echter ineens dat de hele boom los aan het komen was, en dat er met de trappers nu eens niets mis was
Snel dus even contact gehad met Intercity Bike, en gisteren zo voorzichtig mogelijk naar Dronten gereden. Hoogste piek 569W, ik ben trots op mezelf
Wel een soepele route uitgezocht, om zo min mogelijk te hoeven accelereren. Gemiddeld 197W getrapt en toch 39,5 km/h gemiddeld gereden. Zelfs als ie stuk is is het een fijne fiets 
Hoorde vandaag van Peter dat de boom alweer opnieuw gemonteerd is ("was wel fijn dat ie goed los was, dan kost het eruit halen niet zo'n moeite", haha ), dus ik ben er gewoon bij met de OBT.
Oh ja: Dat zoekerige sturen... ik realiseerde me dus dat de oorzaak daarvan simpelweg is dat je niet meer goed kan sturen als je voeten ineens om een as (de boom) heen kunnen draaien. Echt een rare gewaarwording, blijkbaar zit je dan minder stabiel ofzo.
Ik kan zoveel koppel trappen dat m'n knieën direct protesteren, dus vaak is het al een beetje balans zoeken tussen wat wel lekker opschiet en wat niet pijnlijk is.
De laatste tijd had ik het gevoel dat de besturing van m'n Tuna soms wat zoekerig was, en ook alsof de pedaalas van m'n trappers het aan het opgeven was (m'n pedalen geven het wel vaker op, zowel Garmin als Favero vervangen braaf onder garantie). Afgelopen week zag ik echter ineens dat de hele boom los aan het komen was, en dat er met de trappers nu eens niets mis was
Snel dus even contact gehad met Intercity Bike, en gisteren zo voorzichtig mogelijk naar Dronten gereden. Hoogste piek 569W, ik ben trots op mezelf
Wel een soepele route uitgezocht, om zo min mogelijk te hoeven accelereren. Gemiddeld 197W getrapt en toch 39,5 km/h gemiddeld gereden. Zelfs als ie stuk is is het een fijne fiets 
Hoorde vandaag van Peter dat de boom alweer opnieuw gemonteerd is ("was wel fijn dat ie goed los was, dan kost het eruit halen niet zo'n moeite", haha ), dus ik ben er gewoon bij met de OBT.
Oh ja: Dat zoekerige sturen... ik realiseerde me dus dat de oorzaak daarvan simpelweg is dat je niet meer goed kan sturen als je voeten ineens om een as (de boom) heen kunnen draaien. Echt een rare gewaarwording, blijkbaar zit je dan minder stabiel ofzo.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.


