2 uren geleden
(, 10:41 AM)PlantageBohémien schreef: Mij is opgevallen dat op dit forum bijna geen berichten staan die gaan over E motoren op ligfietsen, als ik op hetWat mij betreft prima als er een rubriek voor komt, maar ik denk dat de animo hier beperkt is. In Duitsland vind ik het tot op zekere hoogte nog wel een ander verhaal, daar hebben ze wél heuvels
Duitse forum voor ligfietsers kijk, zie ik daar wel een rubriek "Motoren", waar ook veel reacties zijn, en van alles besproken wordt.
(, 10:41 AM)PlantageBohémien schreef: De groei van de ligfietsmarkt moet van de E ligfiets komen, iedere markt van wat voor product ook, heeft af en toe een impuls nodig, daar kan de E motor voor zorgen, anders zakt de markt in, neemt het aanbod af, en later de belangstelling.Maar dit forum is toch geen marketingtool?
Daarnaast is het nog maar de vraag of het zo werkt. Een (sterke) motor doet de noodzaak voor een efficiënte fiets ook teniet, net zoals de beperkte actieradius de behoefte aan veel comfort verkleint.
(, 12:39 PM)Niels van der Wal schreef: De vereniging van Ligfietsen heet NVHPV. Dit staat voor:De NVHPV schaamt zich volgens mij ook niet voor ondersteuning, mits het ondersteunend is en niet gewoon een licht motorvoertuig. Een E-assist in een efficiënte velomobiel @ 30 km/h is zeker niet meer dan ondersteuning, onder de meeste omstandigheden moet je bijna achteruit trappen om 30 te rijden.
Nederlandse Vereniging voor Human Powered vehicles.
(, 12:39 PM)Niels van der Wal schreef: Een motor is geen menselijke aandrijfkracht. Om die reden vind ik het onderwerp motoren niet interessant en heeft het in ligfietsland wat mij betreft niets te zoeken.Prima reden om zelf geen E-assist te willen, maar mijns inziens niet om het anderen te ontzeggen.
Het enige waar ik flink op tegen ben is illegale E-assist (die dus bij te hoge snelheden ondersteunt). Dat straalt slecht af op andere ligfietsers, en brengt extra gevaar en financieel risico met zich mee. Daar zou ik scherp op modereren in de betreffende topics.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.