, 05:34 PM
(, 04:59 PM)365cycle schreef:(, 03:33 PM)Bobslee schreef: Heb ik ook wel eens gedaan, maar dan bleek dat de QV in de afdalingen toch circa 5 km/u langzamer was dan met plaat erin, toch wat meer turbulentie zonder plaat blijkbaar. ( en dan praten we over daalsnelheden tot circa 80 km/u op mijn voormalige woon-werk route)Wauw, dat is wel heel veel! Rijd jij ook met de lange kap? Ik heb met de mijne in een afdaling een keer 103 km/h gezien, ben blij dat de bodemplaat er niet ook nog in zat
Ja, QV 42 is standaard geleverd met de lange kap, ik zou niet anders meer willen trouwens...... Mijn top met de QV is 98 km/u, met de Strada heb ik eens 100,5 km/u gedaan op een afdaling. Ik geloof dat Denez Bodennec zelfs nog wel eens sneller dan 103 km/u gereden heeft, op een lange rechte afdaling.
De top die ik gehaald heb was op een helling van 3 km lang, met 3 bochten en tussen de 2 en 8 % stijging. Wel mooi nieuw asfalt, dat helpt ook, en zomerbanden......
Huidige fietsen: Trek Emonda, Surly Midnight Special, Batavus Professional 1978, Quattrovelo 42