(, 01:11 AM)Bianca F schreef: Ik denk dat ZoefZoef toch wel een punt heeft. De term muziekschool is in Nederland ingeburgerd. Tot voor kort gaf de overheid subsidie op muzieklessen via muziekscholen, en niet op lessen via een particulier. Helaas verdwijnen steeds meer muziekscholen omdat ook wij een steeds rechtsere regering hebben. Sommige docenten bleven nog samenwerken via de muziekschool, juist vanwege de zichtbaarheid.
Je hoeft de term op je site niet eens te noemen maar je zou hem kunnen opgeven als term waarop mensen zoeken -ik neem dat je website wel een functie heeft om dit soort termen in te voeren?
Als het gaat om koperinstrumenten denk ik dat het merendeel inderdaad via de verenigingen zal komen. Maar er zijn ook ouders die zelf op zoek gaan naar een passend instrument voor hun kind. Omdat ze muziekles wel belangrijk vinden. En dan is nabijheid van een docent wel belangrijk voor de keuze van het instrument.
Mhh... tot voor kort kan best nog al wel een poos geleden zijn...
Ik ben niet ingegaan op de details van mijn pogingen om leerlingen aan te trekken, aangezien dit topic over Northland Velo ging, maar nu we het er toch over hebben, ik heb gesproken met een muziekschool in Terneuzen die graag met mij wil samenwerken. Ze zijn aan het uitzoeken wat het beste moment is om de overstap van de huidige docent naar mij te maken. Ze hebben momenteel niet zoveel koperblazersleerlingen, maar we hebben manieren besproken om nieuwe leerlingen aan te trekken, waarbij ik hen zou kunnen helpen. Ik heb ook een gesprek gehad met een reisorganisatie die historische wandeltochten organiseert in Middelburg en Veere, wat een extra inkomstenbron zou kunnen zijn totdat ik meer opdrachten heb uit het lesgeven en de velomobielen. Ik ben een groot voorstander van diversificatie. Dat is wat ik zelf ook heb gedaan toen ik na mijn studie mijn eigen bedrijf startte
Ik wil er ook nog aan toevoegen dat ik hier niet verwacht 40-50 lessen per week te geven, zoals ik in de VS deed. Mijn vaste lasten zijn hier aanzienlijk lager omdat ik een eigen huis heb. Ik zou prima kunnen rondkomen van de helft van dat aantal lessen, of zelfs minder als ik regelmatig fietsen ga repareren of een velomobiel per maand verkoop. Ik overweeg ook om mijn 3D-printbedrijf uit te breiden met de verkoop van geprinte modellen voor modeltreinen en accessoires voor koperblaasinstrumenten.