(2 uren geleden)benparke schreef: Er is een oudere Amerikaan die veel dingen heeft ontworpen en mensen toestaat die voor commerciële doeleinden te gebruiken. Met een paar aanpassingen voor een betere printkwaliteit zou ik een deel van de catalogus met die ontwerpen kunnen vullen.IK vind zelf modellen treinen ook erg geweldige om te zien. Ik verwacht niet dat ik ooit een baan zal hebben. Dus ik heb ook die Märklin boeken weleens meegenomen in het verleden en ben wezen kijken bij modeltrein winkels. En ik heb paar modelbaan tijdschriften. Ik ken ook paar mensen met banen. Ook mijn vader had een baan vroeger en heb foto's gezien en heb de treinen en iets scenerie gezien. En ik heb Yputube filmpjes bekeken. En wat mezelf wel aanspreekt en wat ik ook bij andere zie in NL, dat ze voornamelijk banen hebben met Duitstalige materieel. Dus veel modelbanen spelen zich af in Duitsland en misschien ook nog wel in Oostenrijk / Zwitserland. Nederlandse treinen vinden is ietsje moeilijker. Zag modelbaan onderdelen die de hobbyist zelf handmatige heeft veranderd van Duitse baan naar NL baan. NL seinen bv, was toen der tijd niet zo voorhanden. En dan maar om te zwijgen over Amerikaanse aankleding. Ik zag paar specifieke Amerikaanse treinen, maar verwacht niet dat je veel Amerikaanse landschappen gaat tegenkomen hier in Europa. En hier komt mijn bezorgdheid: Die oudere Amerikaan, heeft hij Europese gebouwen ontworpen of Amerikaanse? Want bij Amerikaanse, dan ben ik bang dat je niet veel gaat verkopen hier in Europa.
Verder wil je dit NL tv programma nog delen:
De Grote Kleine Treinencompetitie | NPO Start
Je kan NL ondertiteling eronder zetten. Dit programma vind je wellicht wel leuk. Helemaal in het teken van modeltreinen.
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.