1 uur geleden
(, 10:43 PM)Tijanus schreef: Gewoon bij tijd en wijlen je voertuig dwars op de voortbewegingsrichting zetten, that's all.Misschien dat dat met een velomobiel ook wel kan. Remmetje op het achterwiel, Conti Contact Speed eronder en wachten op een natte dag. De Milan is ook ooit flink dwars gegaan met die banden eronder, maar kiepte niet

(10 uren geleden)Jeroen S schreef: Vroeger kon je Op Kreuzotter mooi een modelletje het werk laten doen voor dit soort berekeningen. Dat vraagt echter een oudere software en lukt me niet meer met modernere computers. Volgens mij, als je daar een Quest invulde met 10% afdaling hield het op bij 200 km/h. Of iets in die buurt.https://www.gribble.org/cycling/
Moet je alleen zelf de Cw en frontaal oppervlak invullen. Is wel een veel mooiere tool.
Muro de Aia is dan trouwens grappig: Gemiddeld 25% daling op sommige stukken.
Met jouw Milan GT inclusief toerkap (A * Cd = 0.46 * 0.08), 75 kg mensenmassa en 25 kg fiets haal je dan net geen 366 km/h
(8 uren geleden)Arend-Jan schreef: En sommigen rijden 70 op een vlakke dijk tussen Lelystad en EnkhuizenAfgelopen jaar ging ik maar 67 geloof ik. Dit jaar meer hoor

(5 uren geleden)Frutsel schreef: Tja. Maar daar hoef je niet zoveel te remmen, dus maakt het niet zoveel uit wat voor remmen je hebtKlopt. We kennen zelfs iemand die de zijkant van z'n velomobiel daar gebruikte om te remmen
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.