2 uren geleden
Welkom! Leuk verhaal!
).
Ik betaal niet voor Strava maar als ik in m'n laatste zichtbare snelle klim op het steile stuk de Brienenoord op kijk trapte ik daar 572W voor gemiddeld 33,1 km/h. Gezien het een rechterbocht is verbaas ik me niet als je met dat soort vermogens met alleen een aangedreven rechtervoorwiel one tire fire krijgt, en de snelheid dus inzakt. Nu ben ik zwaar, maar met minder gewicht op de band groeit het probleem met grip ook.
Er is een vierwieler geweest met alleen een aangedreven achterwiel, die is o.a. om die reden niet goed genoeg bevonden door de maker zelf en z'n team.
Ik zou dat dus vantevoren even goed testen of dit wel bevalt, zeker ook op nat wegdek.
(3 uren geleden)alpenvelomobiel schreef: Alleen een enkel wiel (het rechter) aandrijven voor zowel voor als achteruit. Ik heb ook een velayo getest, en die heeft ook maar een wiel aangedreven en dat gaat prima.Dat gaat, maar ik kan me niet voorstellen dat het prima gaat. Zeker niet als ik lees wat je over je eerste Evo K schrijft, nl. met 35 km/h de Brienenoord op, en met 80 er weer vanaf. Dat is hoogstwaarschijnlijk van Zuid naar Noord (want de bocht van Noord naar Zuid met 80... nou ja, ik zou het willen zien, maar dan wel met popcorn
).Ik betaal niet voor Strava maar als ik in m'n laatste zichtbare snelle klim op het steile stuk de Brienenoord op kijk trapte ik daar 572W voor gemiddeld 33,1 km/h. Gezien het een rechterbocht is verbaas ik me niet als je met dat soort vermogens met alleen een aangedreven rechtervoorwiel one tire fire krijgt, en de snelheid dus inzakt. Nu ben ik zwaar, maar met minder gewicht op de band groeit het probleem met grip ook.
Er is een vierwieler geweest met alleen een aangedreven achterwiel, die is o.a. om die reden niet goed genoeg bevonden door de maker zelf en z'n team.
Ik zou dat dus vantevoren even goed testen of dit wel bevalt, zeker ook op nat wegdek.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.