2 uren geleden
(3 uren geleden)365cycle schreef: Welkom! Leuk verhaal!
(5 uren geleden)alpenvelomobiel schreef: Alleen een enkel wiel (het rechter) aandrijven voor zowel voor als achteruit. Ik heb ook een velayo getest, en die heeft ook maar een wiel aangedreven en dat gaat prima.Dat gaat, maar ik kan me niet voorstellen dat het prima gaat. Zeker niet als ik lees wat je over je eerste Evo K schrijft, nl. met 35 km/h de Brienenoord op, en met 80 er weer vanaf. Dat is hoogstwaarschijnlijk van Zuid naar Noord (want de bocht van Noord naar Zuid met 80... nou ja, ik zou het willen zien, maar dan wel met popcorn![]()
).
Ik betaal niet voor Strava maar als ik in m'n laatste zichtbare snelle klim op het steile stuk de Brienenoord op kijk trapte ik daar 572W voor gemiddeld 33,1 km/h. Gezien het een rechterbocht is verbaas ik me niet als je met dat soort vermogens met alleen een aangedreven rechtervoorwiel one tire fire krijgt, en de snelheid dus inzakt. Nu ben ik zwaar, maar met minder gewicht op de band groeit het probleem met grip ook.
Er is een vierwieler geweest met alleen een aangedreven achterwiel, die is o.a. om die reden niet goed genoeg bevonden door de maker zelf en z'n team.
Ik zou dat dus vantevoren even goed testen of dit wel bevalt, zeker ook op nat wegdek.
De bocht aan de noordzijde is het probleem niet, gewoon hard remmen voordat je de bocht ingaat. Wat vooral een probleem is is die trap halverwege. Het gebeurde me een keer dat een mevrouw daar de trap opging, en die was helemaal buiten adem en stapt zo het fietspad op, ik passeerde haar met 75. Ik ben het iets rustiger aangaan doen sindsdien. maar die bocht op zuid is idd te ruim. 60 moet kunnen.
De wattages die jij noemt, die trap ik ook wel, misschien nog wel meer. Het hardst ben ik de Cote de wannes opgereden in de ardennen. Toen heb ik een racefietser gelost, die heel erg zijn best deed, Ik had ergens gelezen dat je harder dan 25 moest rijden om in het voordeel te zijn, en dat deed ik dan ook in de wetenschap dat het niet zon heel lange klim was. Op het laatst kon hij niet meer bijblijven, en hij riep gefrustreerd uit "SJEZUS". 1-0 Evo.
Voor wat een enkel aangedreven voorwiel betreft, dat gaat prima, had ik geen klachten over bij de Velayo. Wat bij de velayo wel een probleem is, is dat de voorwielen erg ver naar voren staan, en dat maakt dat op stijle hellingen het voorwiel doorslaat. Het lukt wel, maar prettig is het niet. Ik denk als het voorwiel terhoogte van je knie zit het geen probleem is. Bij de velayo zit dat terhoogte van je enkel, en dan heeft het wiel te weinig druk.
Go One Evo K

).