3 uren geleden
(4 uren geleden)365cycle schreef:Als het écht ging om het eerlijk en gescheiden houden van de verschillende profielen zou ik het helemaal met je eens zijn.
- Het heet King en Queen of the Mountain. Dat zou je als beeldspraak kunnen beschouwen, maar feit is wel dat het ooit begonnen is voor uitdagingen bergop op heuvels. Daar waar een velomobiel dus helemaal niet uitblinkt.
- vind je dat ik het met mijn vouwfiets of MTB dan wel op moet nemen tegen racefietsen, tijdritfietsen en open liggers?
- was het niet veel handiger geweest als we subcategorieën hadden binnen het fiets-profiel? Dan zou je de verschillende fietsen ook goed met elkaar kunnen vergelijken.
- vind je het oké dat ik om de haverklap gevlagd werd met mijn M5 M-Racer op het fietsprofiel?
Je moet het gewoon niet zo serieus nemen. Een StravaKOM is geen wedstrijd met scheidsrechter.
Het is oorspronkelijk bedoeld voor racefietsen. Dat er varianten fietsen zijn die sneller kunnen maakt het oneerlijker. Een ligfiets vlaggen is flauw want volgens de regels mag die gewoon. Gegeven het feit dat liggers minder windvoordeel hebben en racers hun kommetjes pakken met wind mee, is het zelfs de vraag of het wel oneerlijk is. Tenzij het een rondje is natuurlijk, dan is een ligfiets sneller. En als jij met jouw benen en een snelle ligfiets iedereen kansloos maakt snap ik wel dat ze dat niet leuk vinden. Wanneer je dat op een racefiets zou doen vinden ze het ook niet leuk, maar dan is het wel eerlijker.
Er zijn altijd mensen die niet tegen hun verlies kunnen. Als je niet tegen die mensen kunt, is het de beste oplossing om je profiel op privé te zetten.
Voor de velomobielcommunity is het juist leuk om elkaar tegen te komen op Strava en eventueel te gniffelen over een snellere tijd of juist respect te hebben voor de snellere persoon. En ook dan is het feit dat iemand er langs is gekomen nog geen garantie dat hij zijn best heeft gedaan. Bij mijn eerste kommetje was ik extra trots omdat ik sneller was dan Roxanne Knetemann. Maar ja, zij was er gewoon langs gekomen in een rit van ruim 100 kilometer en ik had met heel stevige wind mijn best gedaan om een leuke tijd neer te zetten.
Litespeed Siena, Koga FPM, Optima Stinger