(11 uren geleden)Hardloper schreef: Bobslee wat voor MoS2 gebruik jij?
Dat was een vetsoort die ze op de fabriek gebruikten om de schroeven van hefplatformen te smeren, daar leende ik dan een injectiespuit vol van, dat was genoeg voor een smeerbeurtje.
Daar gebruikten ze toen Liqui Moly 3552, in 400 gram patronen. Het is ook wel verkrijgbaar in kleinere verpakkingen geloof ik.
(3 uren geleden)Gideonaut schreef:Als ik zoek op Schlumpf MD kom ik ook een MD tegen die gewoon 4 inbusbouten heeft, dus hoe ze die smeren weet ik niet, de mijne was heel eenvoudig.......(, 10:54 PM)Bobslee schreef: [img][/img]
Smeren van een MD is eenvoudig, schroef eruit, vet erin, schroef terug erin, verder fietsen.
Zie de foto van de spider, die heeft 3 inbus bouten en 1 met een platte schroefkop. Die met de platte schroefkop is de smeeropening, daar gaat een paar mg MoS2 vet in.
Ik fietste in de QV vanaf juni 2017 tot september 2019 met een MD, en dat beviel zeer goed, zeker met opstarten op hellingen hielp die lage gearing erg goed. Na 26500 km is de MD vervangen door een Bafang Mid-drive, omdat ik vanaf toen ondersteund verder ging.
Held! die ga ik bewaren mocht het nodig zijn voor bij de QV.
Ik kan mij herineren dat de MD van m'n Waw totaal andere boutjes erin had zitten maar ik weet niet of ik daar zorgvuldig naar gekeken heb. Weer wat geleerd
Oh en ja als het voorwiel van de Velayo slipt dan is het Sayonara! vaarwel, game-over..
Huidige fietsen: Trek Emonda, Surly Midnight Special, Batavus Professional 1978, Quattrovelo 42

![[Afbeelding: PXL-20260228-180625479.jpg]](https://i.ibb.co/HLbxySJB/PXL-20260228-180625479.jpg)