2 uren geleden
(3 uren geleden)alpenvelomobiel schreef: De Velayo reed ik een dijkje op, en daar had het wiel dus te weinig grip. Maar zoals gezegd zit dat wiel nog voorbij de voeten en heeft de band weinig gewicht boven zich.
Ik weet niet of je bekend ben met de voorwillenseweg (Gouda) Nogal een flinke klim de dijk op. Hier heb ik nooit issues gehad met de Velayo, 1x tijdens de winter lag er sneeuw/snot en toen moest ik wel uitstappen en duwen, maar dat heb ik vroeger ook met de Waw moeten doen, heeft niet zozeer te maken met het type aandrijving.
Je hebt wel een punt wat betreft de positie van de wielen maar in praktijk, in ons platte landje merk je daar 0 van.
Ook ben ik van mening dat dikke banden voorop voor veel beter of rustiger rijgedrag zorgen. Dat is mijn ervaring tenminste met de Schwalbe Crazy Bob banden.
Zodra m'n Velayo weer gefixd is wil ik er dikke slicks onder gooien, de GTSmoothies als die er nog zijn.
Velayo #04? | Flevobike Versatile #58? | Raptobike | Optima Baron (custom) | Quattrovelo 175