1 uur geleden
(5 uren geleden)Hardloper schreef: Kan het zo zijn dat men denkt, och die brommer kan er toch wel voorbij? Waarom zou ik op zij moeten gaan.
9 van de 10 keer dat ik mensen achterop rijd kan ook een brommer daar niet langs hoor
(5 uren geleden)Tijanus schreef: Mijn claxon bleek ook 'te vrolijk' (commentaren als "oh, ik dacht al, wat is dat voor vogeltje"), dus ik heb deze fietsbel (of een kloon) sinds kort in gebruik. Niet op 12 V maar met eigen accu, en wel 5 geluidjes (ook een tring-tring-fietsbel) maar voldoet iets beter dan de vorige (vooral in pweep-pweep-ik-ben-een-merkwaardig-stille-brommer-stand).
Minpuntje: Snoertje tussen knopje en claxon is aan de korte kant, dus ik heb de claxon zelf nu aan de onderkant tiller zitten. Oftewel: ik hoor hem zelf ook/vooral heel goed, en met gesloten kap (doe ik niet zo vaak) kan ik me voorstellen dat de verhouding doof/opgemerkt worden ongunstig(er) wordt.
Dit is een interessante optie! En ik durf zo'n draadje wel door te knippen en te verlengen hoor
Dan maar geen garantie
Deed ik eerder met een grootlicht knopje van een set koplampen, dat was ook veel te kort voor de afstand neus velomobiel - einde tiller 
(5 uren geleden)Hoekie schreef:(6 uren geleden)TimSch schreef: Dus nu vraag ik mij af: is mijn claxon te zacht? Ik vind hem zelf vrij subtiel eerlijk gezegd en het lijkt erop dat dat geen afdoende effect heeft op mijn medeweggebruikers. Heeft iemand tips voor een luidere claxon (12v) die wel gewoon fatsoenlijk in te bouwen en liefst ook legaal is
Heb je al eens aan de moer gedraaid? Kan een berg verschil maken. Merkte ik pas weer in de vergelijking tussen beide Bülks hier. Ook de ophanging kan een groot verschil maken.
Ik wist niet eens dat er een moer was om aan te draaien
Zal eens kijken of ik wat kan bewerkstelligen, dank voor de tip!
Milan SL Mk3 #039 - Challenge Hurricane - Thys 222 - Ligfietsclub Noorderligt