(11 uren geleden)Hoekie schreef: Enne heeft Jochem de tweede keer getroubleshoot? (eerste keer was fysiek=mechanisch en was dus met bedrade deraileur ook gebeurd)nee, want het defect zat ik het motorische deel, in het deel wat een mechanische derailleur niet heeft
Citaat:Waaronder simpelweg power er af voor een minuutje en weer power erop?Ja, natuurlijk heeft hij dat gedaan. Maar ook na een paar resets schoot hij telkens opnieuw in storing en drukte de ketting direct weer naar het kleinste kransje.
Citaat:NB Shifter HOEFTt NIET vervangen te worden, want tijdelijk kan je met de app schakelen. AXS shifter koppelen is echter ook zo gedaan.Ik dacht dat jij voorstelde om bij pech met een elektronisch systeem dan een kabel bediende derailleur te monteren. Dan heb je uiteraard wel ook een mechanische shifter te monteren. Een reserve-di2 meenemen is uiteraard een optie..
Ik klink misschien wel heel erg anti, maar schreef het hier al eerder: het schakelt echt prachtig! Ik omschreef het als lichter, directer en sneller, geloof ik. Ook is het natuurlijk onwijs gaaf dat je je shifter kan plaatsen waar je maar wil, en ook zoveel shifters als je maar wil (vooral bij een racefiets fijn, bij een tijdrit stuur bijvoorbeeld). Maar ik ben zelf gewoon allergisch voor een afhankelijkheid van techniek die ik zelf niet kan troubleshooten. Mechanisch kom ik een heel eind, maar dit soort mechatronica is zo geminiaturiseerd en gesloten dat er (zeker onderweg) weinig/niets aan te doen is, bij problemen.
Natuurlijk word ik er ook hebberig van, als ik zie hoe mooi het werkt, ik ben gek op mooie techniek! En de prijs houdt mij ook niet tegen. Maar ik zou het (nog?) niet op mijn vm's zetten waarmee ik naar mijn werk rij en mee op tijd bij het schoolplein wil komen. Pech kan je altijd hebben, op allerlei manieren, maar ik vermijd dus wel extra afhankelijkheden. Ik wil zoveel mogelijk potentiële issues zelf kunnen oplossen en zo min mogelijk essentiële accu's of batterijen.