(2 uren geleden)NielsKo schreef: Hoe bedoel je hardloper? Ook als het druk is moet je genoeg ruimte overhouden om overzicht te hebben.
A) Zodra je daadwerkelijk die 2 seconde afstand hebt tot je voorligger wordt je ingehaald en drukt iemand zijn auto in dat 'gat'
B) Als je dan weer een gat van 2 seconden laat vallen > ga door (terug?) naar A
Het is echt schurft irritant. Sommige stukken snelweg is dat ook gewoon consequent zo.
Ook genoeg van die mensen die op de adaptive cruisecontrol rijden. Die halen je dan in, vervolgens gaan ze naar rechts en grijpt de ACC direct in door het gas los te laten.
Laatst op m'n gemak met tempo vrachtwagen de A18 uitgereden, ook toen het 19:00 was geweest. Ingevoegd op de A12 en daar was het een groot bumperkleeffeest op de rechterbaan. Daar had ik geen trek in, dus maar 130 gaan rijden op de linkerbaan, waar men wel afstand hield.
Doe mij maar de Duitse snelweg, rijdt veel fijner. En hoe verder van Nederland af (minder gele kentekens), des te fijner het wordt.
Die semi-zelfrijdende ongein is in combinatie met dat kleven de oorzaak van veel van die fantoomfiles denk ik. Remmen voor een viaduct, remmen omdat de weg omhoog gaat, remmen in de afdaling, etc. etc. En de hybride / elektrische automaat rijders die overal in B ipv D rijden...
(2 uren geleden)Hardloper schreef: Ik heb geen rijbewijs. [...]
Maakt niet uit. Had ik eerst ook niet. Uiteindelijk gehaald zodat m'n collega's hun kritiek van 'haal eerst maar eens je rijbewijs' als ik rijgedrag aan het bekritiseren was moesten inslikken.
(2 uren geleden)365cycle schreef: [..]
(2 uren geleden)Hardloper schreef: Maar voor mijn gevoel reed iedereen best wel kort op elkaar. Maar of het te kort is???? Daar kan ik niet over oordelen. Maar hoe dan ook. Een hoge brede busje voor je neus hebben in een klein auto'tje en een relatief kleine lichaamslengte is geen pretje.
Dat is hetzelfde als wanneer ik met mijn lengte achter een vrachtauto ga rijden. Als je er dicht op zit zie je niets.
Nog een voorbeeldje, ter leering ende vermaeck
Vier banen Amerikaanse chaos.