Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Tips voor een beginner? qua aankoop etc.
Weer eens een update

Eergisteren ben ik naar werk gefietst, ongeveer via deze route
Op de heenweg ben ik langs de N229 een VM tegengekomen, een wit-groene (ik denk iets van een snoek? er zat een deuk in de neus), en op de terugweg in Wijk een open tweewieler die ik geloof ik ook eerder tegemoet ben gekomen.
Het was iets wat koud 's morgens, maar 's middags na werk was het heerlijk zonnig en heb ik lekker rustig aan gedaan.

Helaas lijkt het er op dat ik mijn knieen toch meer moet laten rusten  Sad
In de laatste maand ben ik eigenlijk nooit gaan fietsen als ik nog iets voelde aan mijn knieen en met altijd een rustdag er tussen, en ik heb de afgelopen twee weken alleen maar heel rustig gefietst, maar ze worden er tot nu toe niet beter van.
Naar mijn idee is het een combinatie van een aantal factoren:
- ik had mijn cadans behoorlijk verkeerd in geschat sinds ik alleen maar na de rit de snelheid bekeek, en ik ook de versnellingen niet door gerekend had of zo.
- de trapas stond nog steeds te ver in geschoven, die heb ik meer dan 5cm uit geschoven en nu pas heb ik het gevoel dat die misschien iets te ver staat sinds ik mijn heupen nu heel iets moet bewegen om goed door de trapbeweging te komen
- mijn voeten had ik met de hakken naar buiten op de pedalen staan om te voorkomen dat mijn hakken tegen de cranks aan kwamen
- een beetje te veel kilometers Blush zelfs met rustig rijden, alhoewel dit op mijn mtb normaal geen probleem is

De komende twee weken ga ik denk ik maar gewoon volledig rust nemen om de pezen te laten herstellen, daarna kan ik wel weel gaan experimenteren met naar werk fietsen. Ik heb nu ook een ouderwets bedraad fietscomputertje van marktplaats gehaald zodat ik mijn cadans uit kan rekenen in combinatie met de versnellingen die op de fiets zitten.

Heel erg jammer dat ik voorlopig even niet kan fietsen (zeker nu met zulk lekker weer Cry), maar gelukkig mag ik een deel van de dagen remote werken, en voor de rest van de dagen kan ik een auto van mijn ouders lenen, dat komt inclusief brandstof alsnog goedkoper uit dan het OV.

(15-Apr-2026, 11:13 AM)Lopopodium schreef: Nog een aanrader: https://www.marktplaats.nl/v/fietsen-en-...r-ligfiets

Inderdaad een aardig prijsje, maar zoals Boyd zegt is een advertentie zonder foto's niet echt heel inspirerend.

Ik weet nu wel iets beter wat ik zou willen in een ligfiets, en een van die dingen is een ziethoek wat nog iets vlakker is dan dat ik nu heb op de hurri (die staat al helemaal laag) sinds ik nog genoeg kan zien en ik nu nog steeds iets naar voren glijd in het stoeltje in verloop van tijd, en dat zorgt voor wat druk in het zitvlak heb ik het idee.
Antwoord }
Bedankt door:

Berichten in dit topic
Tips voor een beginner? qua aankoop etc. - door rolrek - 12-Mar-2026, 10:28 PM
RE: Tips voor een beginner? qua aankoop etc. - door rolrek - 2 uren geleden

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 5 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Nieuwe berichten
Tips voor een beginner? qua aankoop etc.
Weer eens een update...rolrek — 12:37 AM
ICB nieuws over de vierwieler en de nie...
Alles wat je mee op ...Jeroen S — 10:28 PM
Nieuwe Quest 3.0
Het belooft wel wat,...Jeroen S — 10:23 PM
M5 open dag / uitverkoop interesse-peil...
Voor mij zou het zo'...Jeroen S — 10:19 PM
Met de QV moet ik me...Gideonaut — 10:06 PM
Nieuwe Quest 3.0
Ik heb netjes op m'n...Gideonaut — 09:57 PM
Het snelheidsverschi...Arend-Jan — 09:47 PM
Nieuwe Quest 3.0
Ik denk dat serieus ...Arend-Jan — 09:39 PM
Nieuwe Quest 3.0
Is dat zo? Het is...ZoefZoef — 07:27 PM
M5 open dag / uitverkoop interesse-peil...
Voor mij is het 300k...Bob Hagendijk — 07:04 PM
Nieuwe Quest 3.0
Is dat zo? Het is ...Willeke_IGKT — 06:45 PM
wat ze zeggen
De jongelui van in d...Hardloper — 06:25 PM
In afwachting dat hi...Hardloper — 06:23 PM
Nieuwe Quest 3.0
Ik dacht eerlijk g...Hardloper — 06:21 PM
M5 Carbon High Racer oftewel CHR
Ja, is naar alle w...Hardloper — 06:20 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Ik heb vandaag maar ...Hardloper — 06:17 PM
Nieuwe Quest 3.0
Ik dacht eerlijk gez...ZoefZoef — 05:58 PM