1 uur geleden
(8 uren geleden)Willeke_IGKT schreef: Ook jij geeft dus toe dat er grenzen zijn aan wat je spieren kunnen leveren.Dat is geen grens aan wat m'n spieren kunnen leveren, maar een gebrek aan training in een sport die ik niet heel veel doe.
(8 uren geleden)Willeke_IGKT schreef: Mijn grenzen liggen andere maar zijn even reëel.Dit advies heeft niet zozeer iets met grenzen te maken. Maar ik leg je niets op.
Er is vast overheen te trainen maar ik fiets om ergens te komen en niet om ooit wedstrijden te gaan rijden.
Als er overigens iets is wat ik ook vrijwel niet doe is het wel trainen. Soms doe ik even gek als ik ergens naar onderweg ben, maar eigenlijk ben ik altijd gewoon onderweg. Dat ik nu hardlooptrainingen doe komt vooral door de invloed van m'n vriendin + haar familie, en collega's waarmee ik een paar hardloopevenementen ga meepakken.
(8 uren geleden)Willeke_IGKT schreef:
Wat voor mijn knieën een goede verbetering was, kortere cranks. Hierdoor werken mijn spieren bij die te steile stukjes, komt de kracht niet op mijn gewrichten terecht.Ongetwijfeld. Ik vind meer dan 160mm met mijn lange stelten al teveel in lighouding, als ik het me goed herinner heb jij juist vrij korte benen. Daarnaast ga je met kortere cranks bijna als vanzelf iets meer op souplesse rijden.
(8 uren geleden)Willeke_IGKT schreef:
Waar ik ook hulp van hoop te krijgen, een mountain drive, juist voor die enkele dijk of duin, of dat vervelende bruggetje.Ook een goed plan. Beter de overbrenging aanpassen dan omhoog stoempen. M'n uk z'n versnellingen zijn ook niet gemaakt op meer dan ~30 km/h. Hij is nog niet zo sterk, dus beter heeft ie gewoon een echte kruip versnelling.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.