1 uur geleden
(5 uren geleden)Bob Hagendijk schreef: Er is nog een CHR op het forum bij gekomen... (...)
Er zijn diverse onderdelen meegeleverd, ook 2 kettingbladen, maar volgens de vorige eigenaar passen die niet. Ik heb nog niet zoveel energie dat ik al van alles los wil halen, als iemand mij kan vertellen wat voor bottom bracket er in een CHR past, kan ik gaan kijken wat er voor onderdelen bij zitten en of dat zou moeten passen.
Mooi fietsie, bijna zo mooi als een Baron

Qua bracket: volgens de foto's lijkt het 'gewoon' een vierkante as, dus als er op de linker buitenring van het BB ergens "1.37 x 24" staat, is het een BSA bracket. Daar is genoeg voor te krijgen.
Volgens de advertentie zat er een alternatief crankstel bij met 39/54 bladen. De '39' laat de mogelijkheid in ieder geval open dat het om BCD 135 (Campagnolo-maat, maar ze zijn er ook van TA, Stronglight, Gebhardt etc.) voorbladen gaat, en die passen inderdaad niet op het huidige BCD 130 (Shimano-maat) crankstel. (Waar uiteraard genoeg alternatieve bladen voor te krijgen zijn. Er is trouwens ook een 4-gats 130 BCD maat, even opletten dus).
Airborne Valkyrie - Airborne Carpe Diem - Airborne Manhattan Project - Van Nicholas Euros - Litespeed Ultimate - Koga Miyata FPC - Optima Baron - Optima Orca - Hase Pino - HP Gekko 20 FX - M5 Lowracer - Quest 259 'Quifje'