43 minuten geleden
(1 uur geleden)Arend-Jan schreef: Hey, dat is leuk!
Je vergelijkt het zelf met Apeldoorn, maar vergis je niet.. de bochten in Apeldoorn zijn 44 graden, die in Peer zijn maar 12 graden.
Peer is met 400 meter wel een stuk groter dan Apeldoorn (250m) maar dan nog denk ik dat de maximale snelheid in Peer dus lager ligt dan in Apeldoorn.
-update-
Volgens Gemini voelen de bochten in Peer precies zuiver bij 31km/u (met een tweewieler zou je bij die snelheid precies loodrecht op de baan rijden), voor die van Apeldoorn is dat pas bij 53 km/u. Dit laatste klopt wel aardig; onder de 30 per uur moet je daar echt niet rijden, dan val je om naar beneden. En boven de 75 wordt die baan wel spannend, dan word je behoorlijk naar buiten/omhoog geslingerd, dan moet je echt flink naar beneden sturen.
Peer zou ik dus niet 'volle bak' kunnen rijden.
Ik woon redelijk kort bij die piste (zo'n 10 km er vandaan) en heb er al op gereden. Die bochten zijn zeker wel steiler dan 12°, mijn gevoel zou eerder zeggen rond de 25° halverwege de bocht. Het is in elk geval oncomfortabel om daar traag door te rijden met een VM. Ik weet dat ik daar zonder problemen 52 kon rijden toen ik een DF daar jaren geleden testte (wel comfortabel in de bocht bij die snelheid), en dan was ik ondertussen nog naar een portemonnee aan het grabbelen die door dat ding heen aan het vliegen was