38 minuten geleden
(2 uren geleden)Hardloper schreef: Als ik zie hoe weinig Tuna's er rondrijden en hoeveel mensen wel niet een Snoek(L) willen. Dan vind ik dit wel opvallend.
Heb ik nooit goed gesnapt, dat er zo weinig Tuna's rondrijden. Als zelf-sleutelaar vind ik toegankelijkheid van de fiets door middel van veel luiken een groot voordeel, dus ik was klaar om een Tuna te gaan testrijden dit jaar als we in Nederland langskomen.
Een Snoek kan dan wel een snelle fiets zijn, maar qua onderhoud is die een stuk minder toegankelijk dan een Tuna. Zou dus niet mijn keuze zijn, en ga ik ook niet in proefrijden.
Door het uit productie zijn van de 30-349 spijkerbanden van Schwalbe is een Tuna voor mij geen optie meer, want in de winter rijden zonder spikes riskeer ik niet meer. Dat heeft me al 2x een reparatie opgeleverd aan de QV........Je rijdt hier ook in de winter veel op asfalt, maar toch kan je soms onprettig verrast worden door een gladde ijzige plek, en dan zijn die spikes zeer welkom!
De Quest/Strada 3 is wel een fiets die ik ga proefrijden, die hebben veel toegankelijkheid laat het zich aanzien, dus dat is voor mij een voordeel. Daarnaast de gewone 20" voorwielen, dus de spikes die ik nu gebruik kunnen er gewoon op.
Zo zie je maar, zoveel mensen zoveel smaken.......
Huidige fietsen: Trek Emonda, Surly Midnight Special, Batavus Professional 1978, Quattrovelo 42