1 uur geleden
(5 uren geleden)365cycle schreef: Het hele idee van een intervaltraining is dat je kapot gaat![]()
Weet ik, eerst merkte ik dat het fysiek extreem zwaar was. Maar al een tijdje merk ik dat ik zonder veel gedoe kan versnellen tot rond de 20 a 22 km/u met hardlopen. Dan zak ik wel iets in. Maar mijn hartslag kan ik toch nog wel 10 a 15sec en misschien wel 30 sec tot zo'n 90 a 100% brengen. Fysiek kan ik gewoon niet sneller met de benen. Zo explosief als ik interval training doe met hardlopen doe / deed, doe ik niet met ligfietsen. Want ik weet niet of ik dat nu zo handig vind.
(5 uren geleden)365cycle schreef: Veloquest is jonger dan ik en vele anderen hier![]()
Inderdaad, het is niet dat ik de meerderheid hier aanmoedig om allemaal maar te moeten trainen. Maar specifiek Veloquest. Omdat ik het idee heb dat wanneer hij ervoor open staat, dat het ook beter moet worden.
(5 uren geleden)365cycle schreef: Die kleur op die Milan zo fel is dat die hoogstwaarschijnlijk ook jouw allergie triggert is gekozen door mijn ex-vriendin. Zij is inmiddels ook al wel een eindje in de 50, pas na haar 40e begonnen met sporten, desondanks een prima hardloper geworden en ook in de Milan reed ze eigenlijk best wel vlot.
Het is wel een mooie warmere tint vind ik. Rubystar als ik me niet vergis.
(5 uren geleden)365cycle schreef: De reden dat ik je in het verleden een paar keer probeerde te pushen om de ondersteuning thuis te laten, is echter omdat het mooi is en comfortabel voelt om op eigen kracht gewoon bijna altijd "gas over" te hebben. Conditie opbouwen is daarnaast niet alleen sterker worden, maar ook gewoon leren hoe je moet doseren, voelen wanneer je tegen de grens zit en wanneer eroverheen. Met een beetje mazzel verleng je je eigen gezonde levensduur er ook nog eens mee.
Dit is het sportieve in ons, zover ik paar andere leden inschat. Zullen je net als mij hierin volgen. Niets ten nadelen van de minder sterke rijders/rijdsters hier. Maar dit denk ik juist wat bij veel jeugd van tegenwoordige niet iets is waar ze tijd aan willen spenderen. De behoefte moet gelijk bevredigd worden.
Al van jongs af aan heb ik geleerd door volharding en veel training om mijn doel te bereiken. Als jong kind had ik 3x per week training in bepaalde spieren. En dit heeft me veel moois gebracht.
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.