Tsja, daar waar eigenlijk te veel verkeersdeelnemers voor de beschikbare ruimte zijn, kan ik me voorstellen dat dit (qua strekking) een nuttig bord is. Hier in het hoge noorden zijn wielrenners voor mij als velonaut (of ligfietser, of wielrenner) echt het minste probleem, het zijn typisch tamelijk competente fietsers en ze zitten niet vastgeplakt aan hun smartphone - en dat is tegenwoordig al heel wat. Ook heb ik nog precies he-le-maal nooit een racefiets dwars over hiet fietspad geparkeerd zien staan. Een auto, vandaag nog, en e-bikes... tsja... kunnen die eigenlijk wel in of tegen de berm staan? Of zou deze (ontbrekende) waarneming slechts aan de ontbrekende standaard op een racefiets liggen? 
Meer specifiek voor dit bord:
Het kleurgebruik is m.i. verwarrend. De (voorste) wielrenner is rood, dus hij doet iets wat niet mag? Mogen wielrenners niet inhalen? (Ook niet met gematigde snelheid?) Maar waarom is het dan een blauw (en hoekig) bord, en dus een gebodsbord, geen verbodsbord? Dat moet m.i. wel beter kunnen. Zelfs als het formeel een 'schilderij' is, want geen bord met expliciet in de verkeerswet vastgelegde betekenis.

Meer specifiek voor dit bord:
Het kleurgebruik is m.i. verwarrend. De (voorste) wielrenner is rood, dus hij doet iets wat niet mag? Mogen wielrenners niet inhalen? (Ook niet met gematigde snelheid?) Maar waarom is het dan een blauw (en hoekig) bord, en dus een gebodsbord, geen verbodsbord? Dat moet m.i. wel beter kunnen. Zelfs als het formeel een 'schilderij' is, want geen bord met expliciet in de verkeerswet vastgelegde betekenis.
Airborne Valkyrie - Airborne Carpe Diem - Airborne Manhattan Project - Van Nicholas Euros - Litespeed Ultimate - Koga Miyata FPC - Optima Baron - Optima Orca - Hase Pino - HP Gekko 20 FX - M5 Lowracer - Quest 259 'Quifje' - Milan SL2 'Yellow Submarine'