Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Verkeersborden, anders dan de standaard, om te bediscussiëren en aan toe te voegen..
(, 09:05 AM)bjscharp schreef: Mijn standpunt is: De openbare weg is geen plek voor wedstrijdtraining.

Dat geldt voor alle sporten, wielrennen, hardlopen, autoracen, voetballen, whatever.

Dat je er traint, prima, maar je past je aan. Dus hardlopers gewoon op de stoep. Wielrenners op het fietspad met gepaste snelheid, auto/motorrijders binnen de Vmax, voetballen zonder schade aan ruiten, etc, etc...
Dat is veel te makkelijk. Als ik 45 fiets met de velomobiel, of 30 met de vouwfiets, ben ik niet bezig met een wedstrijdtraining, dan ben ik gewoon een beetje aan het doortrappen onderweg naar mijn werk. Mag het dan wel?

Dat de infrastructuur voor fietsers verhoudingsgewijs steeds minder wordt, en dat automobilisten een rondweg met bromfietsverbod krijgen, maar je als (brom-)fietser over tientallen mogelijke conflictpunten door een dorpskern gedwongen wordt is wel degelijk een probleem. Geef de velonaut/wielrenner/speed pedelec rijder nou gewoon eens vrij baan, daar kan je er zeker in een dorpskern of stedelijke omgeving namelijk heel veel meer van kwijt dan van automobilisten die toch al in de file staan.

(1 uur geleden)Hardloper schreef: Nou heel eerlijk, ik zie natuurlijk best wel wat hardlopers. Maar om te zeggen dat ik het gevoel heb dat ze geen rekening houden met andere, dat heb ik dus echt niet. Dat heb ik ook niet van ons ligfietsers, maar wel van wielrenners. Daar heb ik echt het gevoel dat ze denken dat de hele infrastructuur voor hun groepje is.
Ik stoor me echt mateloos aan fietsers die gaan lopen afgeven op wielrenners. "Wij doen nooit iets fout, maar ZIJ, ZIJ zijn het probleem".
Lekker makkelijk. Laten we proberen te zorgen dat er OOK plek is voor de wielrenners. Zij storen zich namelijk vaak terecht aan de ANWB-jassen die ondanks geluidsoverlast van het bellen nog niet achter elkaar gaan fietsen als er snelle verkeer aan komt. Ze kiezen soms even de weg, omdat dat met het hoge tempo dat ze fietsen veiliger is, maar worden dan agressief bejegend door automobilisten die heel even 40 moeten ipv 50, want de maximumsnelheid MOET je kunnen.

Overigens dacht ik vanmiddag nog aan twee hardlopers, op de Maasboulevard in Rotterdam. Ze liepen naast elkaar op het bromfietspad, midden in de spits. Alle fietsers moesten remmen en ze hielden overstekend verkeer dat het fietspad op wilde draaien ook op. 100 meter naar het Zuiden ligt een breed pad waar je met de auto niet eens mag komen. Echt, ga ergens anders interessant doen joh.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Bedankt door:

Berichten in dit topic
RE: Verkeersborden, anders dan de standaard, om te bediscussiëren en aan toe te voegen.. - door 365cycle - 55 minuten geleden

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: datakneder, 4 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Nieuwe berichten
Kilometer topic
Totaal 3116 km, vo...365cycle — 09:22 PM
Hork van de dag
Mensen die dermate...365cycle — 09:14 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Ah, ik had vanochten...365cycle — 09:12 PM
Hork van de dag
Mensen die dermate a...Jeroen S — 09:10 PM
Hork van de dag
Ah ja, over het fiet...365cycle — 09:08 PM
Fast TV
Ja, ik zou willen da...365cycle — 09:05 PM
Verkeersborden, anders dan de standaard...
Dat heb ik ook nie...Wim -de roetsende — 09:04 PM
Met de auto mag je n...Jeroen S — 08:59 PM
Medeliggers onderweg
Gisteren trof ik op ...TimSch — 08:57 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Ik kwam drie midde...TimSch — 08:53 PM
Hork van de dag
Ik zag gisteren op e...Lopopodium — 08:41 PM
wat ze zeggen
Kruiste voor twee mi...Jeroen S — 08:41 PM
Mijn standpunt is:...365cycle — 08:39 PM
Hork van de dag
Ik had er weer 1 van...365cycle — 08:24 PM
Medeliggers onderweg
Ik kwam 3x een trike...Hardloper — 08:08 PM
Nou heel eerlijk, ik...Hardloper — 08:06 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Vandaag de rechterbr...datakneder — 07:42 PM