Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Verkeersborden, anders dan de standaard, om te bediscussiëren en aan toe te voegen..
(5 uren geleden)365cycle schreef: Dat is veel te makkelijk. Als ik 45 fiets met de velomobiel, of 30 met de vouwfiets, ben ik niet bezig met een wedstrijdtraining, dan ben ik gewoon een beetje aan het doortrappen onderweg naar mijn werk. Mag het dan wel?

Hangt er van af: Als er andere fietsers zijn en je hebt eigenlijk geen ruimte om te passeren, ram je hem er dan toch met 45 voorbij, of hou je in, blijf je er even achter tot er plek is, en vervolg je dan je weg?

Ik train elke dag als ik naar m'n werk fiets. M'n conditie gaat met sprongen vooruit.

Maar ik heb geen stopwatch of trainingsschema en ik probeer niet koste-wat-kost een Strava record te verbreken. Als het druk is, dan gaat het wat langzamer. Zit ik op een smal fietspad achter een ouder met een jong kind, dan ga ik hem er niet langs wurmen met het risico dat dat kind schrikt en de stoeprand infietst, maar wacht ik tot het fietspad breder wordt. etc, etc.

Dat is wat ik bedoel met het onderscheid tussen trainen en wedstrijdtrainen.

Even voor de duidelijkheid: Ik heb niks tegen wielrenners, hardlopers, voetballende kinderen of wat dan ook. Ik heb een probleem met mensen die op de openbare weg sport beoefenen zonder rekening te houden met anderen. En in de hier besproken groepen sporters zit een in het oog springende minderheid die zich daar schuldig aan maakt, en daarmee de hele groep een slechte naam bezorgd. 

En daardoor ontstaan bordjes zoals in de de startpost...

(Op dezelfde manier heb ik als fervent motorrijder een hekel aan motorrijders die nog steeds denken dan luide uitlaten een goed idee zijn. Die bederven het voor alle motorrijders die zich wel wat van anderen aantrekken, waardoor de paar mooie motorweggetjes die we in dit land hebben één voor één afgesloten worden).

PS: De appende fatbiker is meestal veel vervelender dan de sportende medemens.  Undecided
Optima Condor onderstuur - Rohloff 500/14 & Rohbox - SON - Schwalbe Marathon Plus 35-559
Antwoord }
Bedankt door:

Berichten in dit topic
RE: Verkeersborden, anders dan de standaard, om te bediscussiëren en aan toe te voegen.. - door bjscharp - 1 uur geleden

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 3 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Nieuwe berichten
Verkeersborden, anders dan de standaard...
Dat is veel te mak...bjscharp — 12:28 AM
Fast TV
Als ie gas geeft k...Tijanus — 10:39 PM
Kilometer topic
Totaal 3116 km, vo...365cycle — 09:22 PM
Hork van de dag
Mensen die dermate...365cycle — 09:14 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Ah, ik had vanochten...365cycle — 09:12 PM
Hork van de dag
Mensen die dermate a...Jeroen S — 09:10 PM
Hork van de dag
Ah ja, over het fiet...365cycle — 09:08 PM
Fast TV
Ja, ik zou willen da...365cycle — 09:05 PM
Dat heb ik ook nie...Wim -de roetsende — 09:04 PM
Met de auto mag je n...Jeroen S — 08:59 PM
Medeliggers onderweg
Gisteren trof ik op ...TimSch — 08:57 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Ik kwam drie midde...TimSch — 08:53 PM
Hork van de dag
Ik zag gisteren op e...Lopopodium — 08:41 PM
wat ze zeggen
Kruiste voor twee mi...Jeroen S — 08:41 PM
Mijn standpunt is:...365cycle — 08:39 PM
Hork van de dag
Ik had er weer 1 van...365cycle — 08:24 PM
Medeliggers onderweg
Ik kwam 3x een trike...Hardloper — 08:08 PM