2 uren geleden
Ik heb inmiddels wat ritjes gemaakt met de nieuwe voorkant. Het voelde toch wat vreemd, links en rechts verschillend. Met enig onnauwkeurig meten, met twee vingers ertussen werd me duidelijk dat de linker trapper toch wel veel dichter bij de wielkast zat, met de trapper schuin voor beneden. Hoewel ik de nieuwe mast op dezelfde plek heb zitten als de de oude zat. Maar, misschien zat die dus ook niet precies goed, of komt het door de nieuwe bredere trapas. Die willen nog wel eens a-symetrisch zijn. Ik had m'n schoenplaatjes al links en rechts anders staan, mijn beenlengte is ook niet aan beide zijden gelijk. Heb een cassette spacer bewerkt en ertussen gezet. Nog geen tijd voor een proefrit gehad.
Het goede nieuws is dat de fiets met de nieuwe bevestiging een stuk stijver is geworden. Ik merk niet meer dat er iets mee geeft, hij is een stuk stijver geworden. Hoewel ik er eerder niks van merkte is de fietsbody er ook stijver van geworden. Hij gaat strakker door de bocht. Als ik er erover nadenk zou het kunnen dat ie over de diagonaal, buitenste voorwiel, achterwiel toch tordeerde.
Het optrekken gaat in ieder geval duidelijk beter als met de oude constructie. Met de bredere trapas is het binnenblad nu ook te gebruiken zonder dat ie hoorbaar langs het buitenblad gaat. Ook daarvan moet ik nog even zien hoe het met die spacer werkt.
Het goede nieuws is dat de fiets met de nieuwe bevestiging een stuk stijver is geworden. Ik merk niet meer dat er iets mee geeft, hij is een stuk stijver geworden. Hoewel ik er eerder niks van merkte is de fietsbody er ook stijver van geworden. Hij gaat strakker door de bocht. Als ik er erover nadenk zou het kunnen dat ie over de diagonaal, buitenste voorwiel, achterwiel toch tordeerde.
Het optrekken gaat in ieder geval duidelijk beter als met de oude constructie. Met de bredere trapas is het binnenblad nu ook te gebruiken zonder dat ie hoorbaar langs het buitenblad gaat. Ook daarvan moet ik nog even zien hoe het met die spacer werkt.