(06-Jul-2026, 10:33 AM)Atrike schreef: Vraag aan de Tuna-bezitters: hoe zit het eigenlijk met bagageruimte? Is er voldoende ruimte om met deze fiets op fietsvakantie te gaan. Dus tent, slaapzak, matje, kookspullen en de hele rataplan meenemen?Zeker. Ik ben met de Tuna met flink wat rommel op pad geweest, en heb kortgeleden meer plaats gemaakt door m'n fullsize fietspomp boven de boom te monteren. Op de foto's op die link zie je ook dat ie goed vol zat, maar dat ik nog prima ruimte had om te liggen, en dat ik een driepersoons tent bij me had. Ik had geen kookgerei bij me en heb niets (ook geen vakjes) naast m'n voeten voorin, want ik heb enorme schuiten (maat 50) en uitklikken is dan niet comfortabel meer.
Er was ook nog plek genoeg om het neusluikje achterin op te bergen op de momenten dat ik het te warm vond (achteraf had ik 'm beter thuis kunnen laten
)(, 02:59 PM)Atrike schreef: Antwoord Casper: "Nou ja, eerst niet. Kleinste blad was 42 voor. Daar kwam ik 13% wel mee op, maar dat voelde ik dagen later nog. Nu een 33, dat is voldoende. 13% is überhaupt waanzin met een velomobiel."Hier idd ook een zo klein mogelijk voorblad, volgens mij een 34T. Daarmee heb ik tot 20% gereden, en dat ging niet van harte maar ging wel. 17% op gravel ging ook nog, al werd grip wel een issue met de 28-622 GP5000 achter.
Een kortere versie van mijn samenvatting: De Tuna is een heel erg snelle EN fijn rijdende, veelzijdige velomobiel. Makkelijk te rijden, makkelijk te onderhouden.
Bovenstaande stelt wel eisen aan je mindset met klimmen: met een Tuna kan je kneiterhard omlaag (ik heb segmenten met 70+ gemiddeld in mijn ritten, door de niet eens zo heel erg steile afdalingen), maar het gevolg is dat je bij de volgende klim frustratie moet onderdrukken omdat je je ineens met 6 km/h ofzo verplaatst. De vermogensmeter helpt mij daarbij enorm: ik weet hoeveel ik kan trappen en kan mezelf dus prima "pacen". Meestal haal ik de snelheid dan ook maar gewoon even uit beeld
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.