1 uur geleden
Ik meen op de foto's nog een randje te zien tussen het vaste en bewegende deel. Ik denk dat dat het glijlager is en dat de beide alu bussen de as vormen waar de achterbrug omheen draait. Dat kunststof is vermoedelijk niet heel hitte bestendig. De moer en bout die daarin zat trekt de boel aan elkaar, terwijl je het nu juist uit elkaar wilt hebben. Het lastige is dat het alu waarschijnlijk redelijk zacht is, dus als je er van de andere kant op gaat kloppen met een langere versie bout b.v. kun je het makkelijk beschadigen. Zou je zo'n bus evt zelf kunnen maken? Je zou ook kunnen kijken naar een koelspray, om het alu te laten krimpen misschien werkt dat? Voor de vriezer zal het wel wat te groot zijn. Voorbeeld koelspray, heb er zelf nooit mee gewerkt! https://www.techniekwebshop.nl/soudal-fr...OAQAvD_BwE
Als er 1 uit is, kun je van de andere kant met een stukje buis met een grotere diameter dan de alu bus, een paar grote onderlegringen en een lange bout of stuk draadeind een trekker maken. Zoals de astrekker van de oude Quest.
Kunststof glijlagers vindt je bijvoorbeeld bij Igus.
Ik vond die a symetrische constructie met erg veel bewegende dingetjes en hefbomen toen al niet ideaal. De krachten zijn best groot en werken hier a symetrisch. Een kleine afwijking wordt dan nog wel eens groter. Ik zie het probleem ook niet, maar kan me er iets bij voorstellen. Ik snap niet hoe je met het inkorten van het frame onderdelen die niet goed uitgelijnd zijn wel goed uitgelijnd krijgt.
Het uitlubberen van dat gekke beugeltje en asje kon ook wel eens met die spanningen te maken hebben.
Kun je achterhalen waar de fout zit, of de fouten? Zit er ergens een afwijking in de uitlijning van de vele draaipunten? Buigt er iets makkelijk de verkeerde kant op? En hoe krijg je dat dan straks beter?
Als er 1 uit is, kun je van de andere kant met een stukje buis met een grotere diameter dan de alu bus, een paar grote onderlegringen en een lange bout of stuk draadeind een trekker maken. Zoals de astrekker van de oude Quest.
Kunststof glijlagers vindt je bijvoorbeeld bij Igus.
Ik vond die a symetrische constructie met erg veel bewegende dingetjes en hefbomen toen al niet ideaal. De krachten zijn best groot en werken hier a symetrisch. Een kleine afwijking wordt dan nog wel eens groter. Ik zie het probleem ook niet, maar kan me er iets bij voorstellen. Ik snap niet hoe je met het inkorten van het frame onderdelen die niet goed uitgelijnd zijn wel goed uitgelijnd krijgt.
Het uitlubberen van dat gekke beugeltje en asje kon ook wel eens met die spanningen te maken hebben.
Kun je achterhalen waar de fout zit, of de fouten? Zit er ergens een afwijking in de uitlijning van de vele draaipunten? Buigt er iets makkelijk de verkeerde kant op? En hoe krijg je dat dan straks beter?