05-May-2017, 12:58 PM
(20-Apr-2017, 10:29 AM)Escafon schreef: Maar hoe kan het dat ik op een racefiets ook gewoon 10K kilometers niet lek rijdt, ik b dat bedoel dat is heel veel druk en toch dunner, je zou kunnen zeggen dat je met iedere moderne band niet meer lekrijdt door stukjes glas e.d. maar alleen door iets als een rechtopstaande tapijtnagel, op mijn eerste fietsvacantie heb ik lekgereden op zeer lekbestendige banden, toch na 800 meter uit de trein meteen lek, inderdaad een tapijtnagel. Ik ga denk ik voor gewone lekbestendigheid maar veel souplesse en l age rolweerstand. Die ene keer dat je lekrijdt even een bandje verwisselen in 10 minuten heb je er dan allang uit doordat je minder tijd heb gedaan over die 5000 kilometers. (misschien is een reesfietsband eerder lek als je door iets scherps rijdt, maar is de kans dat je door iets scherps rijdt wel weer kleiner.
Escafon, ik ben nog steeds nieuwsgierig naar waar jij dan rijdt. Zie een paar berichten hierboven.
Ik ken heel veel ligfietsers en de gesprekken gaan heel vaak over banden, over rolweerstand en over de lekbestendigheid.
Op mijn tochten zie ik heel erg vaak racefietsers langs de kant van de weg staan met een lekke band.
Hoe kan het dan dat jij nooit lek rijdt?
Ik zou heel graag willen weten hoe je dat doet, want dan ga ik dat ook doen.
Wim -de roetsende
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - DF 282
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - DF 282