1 uur geleden
Vrijwel alle velomobielen gebruiken de SA SD trommelremnaaf in 70 of 90 mm remdiameter. Bij de wat conventionelere Velomobielen met een 12mm as waarom de lagers draaien en een afstandsbus tussen de lagers. Bij een aantal modernere modelen de Alpha Serie van Daniel wordt dezelfde naaf met een 15mm as en lagers met een andere binnendiameter gebruikt. Het uistekende as stukje is ongeveer 70mm lang. Er zijn wat trikes die een eigen merk enkelzijdige schijfremnaaf gebruiken. Bitex heeft enkelzijdige trike naafjes.
Bij jou naaf zal op de een of andere manier de kracht van de cardanas naar die naafhuls moeten gaan, ook zit er ergens een lager, misschien zelfs een vrijloop mechanisme?
Het zou me niet verbazen als er bij het bouwen van delen van andere techniek gebruik gemaakt is, maar wat? Russische rolstoelnaafjes kardanonderdelen van een Ural motorfiets? Ik roep maar wat. Het kan echter ook zelfbouw zijn.
Bij jou naaf zal op de een of andere manier de kracht van de cardanas naar die naafhuls moeten gaan, ook zit er ergens een lager, misschien zelfs een vrijloop mechanisme?
Het zou me niet verbazen als er bij het bouwen van delen van andere techniek gebruik gemaakt is, maar wat? Russische rolstoelnaafjes kardanonderdelen van een Ural motorfiets? Ik roep maar wat. Het kan echter ook zelfbouw zijn.