Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
sparta failliet: twee collectors items op mp
(3 uren geleden)Bianca F schreef: Ik wilde eerst niet reageren, maar de getallen die je noemt spelen mij toch door mijn hoofd.
Ik houd me liever niet bezig met de zwendel die ze aandelenmarkt noemen, maar jij zegt nu dat er 1 miljard is betaald voor de fietsfabrieken. (Voor de argeloze meelezer; een miljard is duizend miljoenen.) Dat is een heleboel geld om zomaar terug te moeten verdienen met de verkoop van fietsen. Een fiets koop je immers niet ieder jaar.

Vroeger bracht een bedrijf aandelen naar de markt wanneer ze geld nodig hadden om investeringen te doen. Door die investeringen kon het bedrijf meer geld verdienen en werd het meer waard. Zo werkt het dus niet meer.
Als je denkt dat aandelen zo simpel zijn als een stukje waarde kopen, wachten tot het in waarde gestegen is, het weer verkopen... think again. Bedenk alleen al eens wat er met dividend gebeurt. De beurs ga je op met een bedrijf dat geacht wordt stabiel te zijn of gigantisch te groeien, anders is het niet interessant. De aandeelhouders daar zijjn er alleen om wat geld aan je te verdienen. 

Een private investeerder - zeker zo een als KKR - is vele malen prettiger als onderneming. KKR is geen snelle geldmachine, ze doen langdurige investeringen, proberen kruisbestuiving te stimuleren en geld te verdienen aan organische groei.

(3 uren geleden)Bianca F schreef: Ik kan me niet voorstellen dat mensen die kunnen rekenen zomaar een miljard zouden betalen voor wat fietsfabrieken.
Ik denk dat dat eerder een tekort aan kennis is. Accell is wat groter dan de bedrijven en overnames waar ik cijfers van heb gezien, maar 6x de EBITDA (operationele winst per jaar) is bij een normaal draaiend bedrijf van 50-100 medewerkers geen gek overnamebedrag. Ik moest het even opzoeken, maar de EBITDA van die "wat fietsfabrieken" in 2021 was 122,5 miljoen; 6x dat bedrag is ongeveer driekwart miljard.
Gezien het feit dat fietsen booming waren denk ik dat je multiple wel zo'n beetje kan verdubbelen voor partijen bereid zijn de telefoon op te nemen.

(3 uren geleden)Bianca F schreef: De beurswaarde van bedrijven is volledig losgeslagen van de realiteit. De aandelenmarkt is speculatie geworden. En daar kun je de boel flink mee oplichten.
Dat is altijd al zo geweest. Precies de reden dat ik aandelen niet interessant vind. Geld om het geld. Als ik investeer, wil ik zelf waarde toevoegen.

(3 uren geleden)Bianca F schreef: Wie betalen uiteindelijk de rekening? De mensen die het echte werk doen. Het personeel, de schuldeisers van het bedrijf en de kopers. Noem het commercieel,
Ook dat is altijd al zo geweest, en zeker niet alleen op de beurs. Je kent het spreekwoord misschien wel, ik weet even niet zeker of ik 'm helemaal goed heb maar hij komt neer op: Baten voor de maat, kosten voor de staat.

(3 uren geleden)Bianca F schreef: ik noem het crimineel.
Dat besluiten we met z'n allen, en dan hoop ik dat je braaf naar de stembus gaat Wink
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Bedankt door:

Berichten in dit topic
RE: sparta failliet: twee collectors items op mp - door 365cycle - 1 uur geleden

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Nieuwe berichten
sparta failliet: twee collectors items ...
Ik wilde eerst nie...365cycle — 11:46 PM
Trainen op een rollenbank?
Welkom Arthur. Ja...Willeke_IGKT — 11:28 PM
Het hebben van kenni...melle z — 10:41 PM
Trainen op een rollenbank?
Trainen velonouten...arthurle — 10:38 PM
De aandelenmarkt is...Tijanus — 10:11 PM
De aandelenmarkt is ...melle z — 09:57 PM
Ik wilde eerst niet ...Bianca F — 09:44 PM
Jacala
Nogmaals bedankt v...Boyd Maduro — 06:19 PM
Jacala
Vallen met een te ho...Bianca F — 06:13 PM
Jacala
Misschien is het aar...karimov — 06:09 PM
Jacala
Al met al denk ik d...Willeke_IGKT — 05:52 PM
Mooi Twente
En de film is ook kl...Wim -de roetsende — 05:35 PM
Jacala
Nogmaals bedankt voo...jacala — 05:05 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Ja, soms kun je gelu...Jeroen S — 01:34 PM
Jacala
Ook mijn ervaringen ...Jeroen S — 01:27 PM
Sorry, maar dit is...Bianca F — 01:19 PM
Mooi Twente
Gisteren weer een er...Wim -de roetsende — 09:04 AM