(1 uur geleden)Hardloper schreef: Het is gewoon erg lastig dat er veel Captur's rondrijden. Het is geen niche zoals onze ligfietsen. Als de eigenaar met een pin heeft betaald en dan hebben ze een verdachte. En op basis hiervan zou men zijn telefoon eventueel kunnen controleren en als jij dan ook GPS aan had staan. Dan zou dit samen gebracht kunnen worden. Maar of ze dat gaan doen??? Zonder concrete bewijzen is het erg lastig. En of je iets van de verzekering kan trekken rondom je VM, daar ben ik jammer genoeg ook wat huiverig voor. Omdat we geen voertuig met kenteken zijn.
Met een 112-melding, aangifte en de schade aan de velomobiel en het letsel lijkt het me zeer aannemlelijk dat Niels sowieso bij het waarborgfonds kan aankloppen voor de schade aan de velomobiel.
Dat de politie het nu opgeeft verbaast me totaal niet. Zelfs letsel is kennelijk niet voldoende ;(
Zelf in actie komen dus. Zou social media inzetten, of het in ieder geval proberen. Deel je verhaal. Loof een beloning uit. Ik lap met alle plezier daaraan mee, indien het lijdt tot een verdachte en aanhouding. En zelf ook kijken waar er evt. camera's hangen in de directe omgeving.
Wellicht ook de lokale pers, zoals Hardloper beschrijft aanschrijven. Je velomobiel mag dan niet geliefd zijn bij menig automobilist, maar doorrijders na een ongeval en moedwillig aanrijden duldt de gemiddelde automobilist zeker niet.
Maar tis weer mooi ka u thee allemaal ;(