56 minuten geleden
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 54 minuten geleden door Eva op pad.)
(22-Aug-2026, 09:14 PM)Wim -de roetsende schreef: Welkom op dit forum Eva.
Veel lees- en nog veel meer schrijfplezier gewenst.
Welk model Roeifiets heb je? Ik een 209.
Waar in Nederland fiets je meestal rond? Ik in de Achterhoek, Salland en op de Veluwe.
Welke Trike? Dit is wel een beetje een open deur: testrijden is het beste advies.
Ik vond de GreenSpeed Aero echt geweldig. Maar ja, dat is wel echt liggen met een lighoek <20 graden.
Ook ik heb een Thys 209, maar rijd meestal in de Haarlemmermeer (Randstad) rond. De laatste clubdag in Noordwijkerhout was lekker dichtbij voor mij en heb ik dan ook bezocht. Misschien hebben wij elkaar daar wel ontmoet?
Een proefrit heb ik al gemaakt. Het fietst heerlijk op een trike. Maar ja, een rondje op een industrieterrein is heel wat anders dan het geploeter op de zandwegen in bijvoorbeeld Litouwen. Niet ondenkbaar dat ik op mijn volgende reis daar weer kom om te fietsen. Het blijft, vrees ik, toch echt een gok.
(22-Aug-2026, 11:05 PM)Jeroen S schreef: Welkom Eva,
Als je al met een tweewielige roeifiets overweg kunt, dan zal een tweewielige Ligfiets ook wel lukken. Daarmee heb je verwacht ik wel een veel kleiner pakketje op reis. Het grote voordeel van een trike is dat je erg langzaam kunt fietsen en goed om je heen kunt kijken. Omvallen is vaak geen thema meer, behalve in vlot genomen bochten.
In het Duits noemt men de trike ook wel een Schlaglochsuchmachine. Een machine om gaten in de weg te vinden. Met drie sporen kan het knap lastig zijn een gat te ontwijken. Ook op de karrespoor wegen met twee duidelijke sporen, zit er altijd een wiel buiten het spoor.
M'n velomobiel is ook een driewieler, maar een trike heb ik niet. Dat zie ik ook niet snel gebeuren.
Ook van mijn kant het advies om te gaan proberen, niet alleen de trike maar ook het verplaatsen van een opgevouwen trike, zeg maar de afstand van de bagageband tot de uitgang op een vliegveld.
Je opmerking over die karresporen, die ik onderweg echt wel veel tegenkom, is heel waardevol. Die had ik namelijk nog niet bedacht.